مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در چهار میلیون هکتار باقیمانده حوضه آبخیز استان هدفگذاری شد.

مرادی حقیقی گفت: وسعت حوضه‌های آبخیز استان سمنان در حدود پنج میلیون هکتار است که تاکنون فقط در یک میلیون هکتار فعالیت آبخیزداری و آبخوانداری انجام شده و چهار میلیون هکتار باقیمانده است که اجرای طرح‌ها در قرارگاه مدیریت جامع آبخیز توام با تصویب قانون آبخیزداری پیگیری و اجرایی شود.

مرادی حقیقی اظهار داشت: اجرای عملیات آبخیزداری با هدف کنترل و گسترش سیلاب و جلوگیری از تخریب ناشی از سیل، افزایش پوشش گیاهی، بهبود کیفیت خاک و افزایش آب‌های زیرزمینی، انجام می شود.

وی اضافه کرد: طرح‌های پخش سیلاب و تغذیه مصنوعی از جمله اقدامات موثر در اجرای طرح‌های آبخیزداری است که می تواند بهبود درآمد و اشتغال کشاورزان و آبخیزنشینان را نیز فراهم کند.

وی تصریح کرد: تامین منابع آب شیرین برای مردم شهرها و روستاها، تنظیم جریان منابع آبی، حفظ کیفیت آب، حفاظت از منابع طبیعی(آب، خاک و پوشش گیاهی) برای تامین معیشت مردم محلی، تامین انرژی( انرژی حاصل از آب) و حفاظت از تنوع زیستی و احیای آن، از دیگر مزایای اجرای عملیات بیولوژیکی و آبخیزداری در اراضی طبیعی استان سمنان و کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.