حیدری گفت: مرز چیلات در استان ایلام بعنوان یک مرز رسمی که تصویب شده از همه ظرفیت‌های قانونی برای گشایش برخوردار است.

شهریار حیدری رئیس کمیته مرزی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از مرز چیلات گفت: هدف کمیسیون امنیت ملی بررسی امنیت پایدار و مسائل امنیتی و کارکرد نیرو‌های نظامی و امنیتی و اطلاعاتی در مرزهاست.

وی افزود: نگاه ما به امنیت پایدار است و در راستای تقویت امنیت پایدار بحث بازارچه‌ها و مرز‌ها مجاز مورد تاکید می‌باشد.

وی با اشاره به مرز چیلات و جلسات و پیگیری‌ها در خصوص این مرز در گذشته اظهار کرد: مرز چیلات از مرز‌هایی است که در آینده تحت عنوان مرز مجاز با کشور عراق بازگشایی می‌شود.

وی گفت: این مرز در منطقه‌ای استراتژیک قرار دارد و ۱۰۰ کیلومتر از مرز مهران و بیش از ۱۰۰ کیلومتر با مرز چزابه فاصله داشته و دارای شرایط لازم ایجاد مرز‌های جدید است و طرف عراقی هم از بازگشایی مرز چیلات استقبال کرده است و نماینده مردم منطقه نیز در ۲ سال پیگیری‌های زیادی برای تسریع در بازگشایی این مرز داشته است و امروز نیز اعضای کمیسیون امنیت ملی از آن بازدید کرده اند.

وی اظهار کرد: تلاش می‌شود با دعوت از دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت کشور، وزارت امور خارجه، مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و دیگر دستگاه‌های مرتبط مثل گمرک بازگشایی مرز و بازارچه چیلات تسریع شود.

وی گفت: با ایجاد این مرز امنیت پایدار در منطقه بیشتر و چرخه اقتصاد در سطح شهرستان و استان بسیار بهتر می‌چرخد و امیدوارم برای اربعین سال اینده از ظرفیت مرز چیلات استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.