از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۵۴۸ هزار و ۴۱۵ تن کالا از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه سیستان و بلوچستان جابجا شده است.

 ایوب کرد  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: از این میزان جابجایی ۸۷۸هزار و۵۱۷ تن صادرات، ۲۴۷هزار و۲۲۷ تن واردات و ۴۲۲هزار و ۶۷۱ تن، مجموع ترانزیت ورودی و خروجی از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان است.

ایوب کرد ادامه داد: عمده کالا‌های صادراتی از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گاز مایع، بنزین، سیمان و لبنیات است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: این استان یکی از استان‌هایی است که بیشترین مرز‌های آبی و خاکی را دارد.

وی با بیان اینکه مبادلات تجاری مرزی یکی از شاخص‌های اصلی در برقراری ارتباط بین کشور‌های همسایه و امرار معاش مردم مرزنشین است، ادامه داد: با توجه به ظرفیت این استان در حوزه صادرات و تجارت و نتایج ارزشمند آن نظیر کسب درآمد ارزی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، رویکرد اداره‌کل راهدارای و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه پایانه‌های مرزی بر پایه توسعه زیرساخت‌ها و گسترش صادرات پایه‌ریزی شده است.

در این هفته در سیزدهمین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی در سال‌جاری هم با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های خصوصی ذیربط، مشکلات واردات دام از بازارچه‌های مرزی و همچنین بررسی رویه خرده فروشی و فعالیت بازارچه خرده فروشی پیشین و تسهیل فرآیند اجرایی در این بازارچه بررسی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار