رنجش بیماران مبتلا به IBD از هزینه‌های سرسام آور درمان و دارو

هزینه‌های سرسام آور درمان و دارو‌های بیماری IBD بیماران را رنجیده خاطر کرده است.

بیماری IBD یک بیمار دستگاه گوارش است و به گروهی از اختلالات روده‌ای گفته می‌شود که باعث التهاب طولانی مدت در دستگاه گوارش می‌شود. این بیماری نباید نادیده گرفته شود، زیرا عوارض بسیار خطرناکی می‌تواند به دنبال داشته باشد.
شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از هزینه‌های سرسام آور درمان و دارو‌های این بیماری خبر داد و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
بیماری IBD مشکل ۴۰ هزار بیمار است. ما بیماران آی بی دی ماهی یک میلیون ۵۰۰ الی یک میلیون و ۸۰۰ تومان هزینه درمانی می‌دهیم. من خودم علاوه بر مشکل کولیت اولسراتیو (آی بی دی) به روماتیسم مفصلی و حساسیت گلوتن و عدم تحمل لاکتوز نیز مبتلا هستم. با تورمی که در کشور ما هست واقعا شرایط برای ما بیماران بسیار سخت است و هزینه درمان و هزینه دارو‌ها بسیار ما را رنج می‌دهد.
ما بیماران آی بی دی از مسئولان درمانی خواهش می‌کنیم یا دارو‌های خارجی برای ما وارد کنند و یا دارو‌های داخلی را با قیمت کم در اختیار بیماران قرار بدهند تا حداقل مشکل تهیه دارو نداشته باشیم.

دارو‌های رمیکید، سینورا، مزالازین، انما آساکول و پردنیزولون و همینطور دارو‌های ضد التهاب و سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن خیلی گران هستند به طور مثال داروی رمیکید سه الی چهار میلیون تومان است.
درد و مشکلات بیماری از یک طرف گرانی دارو‌ها و هزینه‌های سرسام آور درمان از طرف دیگر ما را با مشکل مواجه کرده است.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار