مرمت حمام حاج شهباز خان به کجا رسید؟

رئیس میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه گفت : تا حدود دو دهه پیش حمام حاج شهباز خان مخروبه‌ای بود که طی این سال‌ها میراث فرهنگی طی چند مرحله با اختصاص اعتبار مورد نیاز آن را مرمت و بازسازی کرد.

حسین خانی رئیس میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه گفت : تنها دو دانگ از شش دانگ این بنا در مالکیت میراث فرهنگی بود و مابقی بنا مالک بخش خصوصی داشت که طی سال‌هایی که میراث فرهنگی آن را مرمت می‌کرد، خبری از آن‌ها نبود.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه بااشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تبدیل این بنا به خانه خلاق صنایع دستی، اعلام کرد: طی چندسال گذشته مشکلاتی پیش روی این طرح وجود داشت که مانع از اجرایی شدن آن شده بود، سرانجام صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن فرهنگی و تاریخی تصمیم گرفت تا آن را از طریق مزایده به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار کند، به این شرط که پروژه خانه خلاق صنایع دستی را در آن اجرایی کند.

وی ادامه داد: پس از واگذاری بنا به سرمایه‌گذار بخش خصوصی، مالکین بخش خصوصی آن با اطلاع از این مسئله، حکم قضایی را برای راکد ماندن فرآیند واگذاری گرفتند، به همین دلیل این بنا فعلا بلاتکلیف مانده است.

خانی با بیان اینکه حدود هشت میلیارد تومان اعتبار برای تملک سهم مالک بخش خصوصی از این بنا در نظر گرفته شده، اعلام کرد: فرآیند تملک این حمام توسط میراث فرهنگی در دست اقدام است تا پس از آن این بنا را از بلاتکلیفی خارج کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.