مسعود جهانسیر گفت: مناسب‌سازی مکان‌ها و معابر شهری، از ضرورت‌های تردد معلولان و سالمندان، با تشکیل کارگروهی در حال انجام است.

رییس بهزیستی شاهرود افزود: در راستای مناسب سازی مکان‌ها و معابر شهری شاهرود برای رفت و آمد روزانه معلولان و سالمندان کمیته‌ای با مسوولیت فرماندار و دستگاه‌های ذیربط تشکیل شده است تا امکان حضور بیشتر این قشر از افراد را در جامعه فراهم کند.

وی به ۱۲ آذر سالروز جهانی معلولان اشاره کرد و ابراز داشت: این مناسبت در ایران از ۱۲ تا ۱۸ آذر به عنوان هفته گرامیداشت معلولان نامگذاری شده است.

جهانسیر، آگاهی دادن و توجه آحاد جامعه در راستای بررسی و حل مشکلات افراد دارای معلولیت را ضروری خواند و اظهار داشت: معلولیت می‌تواند به شکل مادرزادی ناشی از مشکلات ژنتیکی و یا به شکل اکتسابی ناشی از بیماری‌ها، حوادث و سوانح تصادفات باشد.

رییس اداره بهزیستی شاهرود با اشاره به اینکه استان سمنان بیش از ۱۴هزار معلول دارد، افزود: ۲۸ درصد از مجموع آمار معلولان استان معادل چهار هزار و ۶۶ نفر در شاهرود زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: این آمار تعداد افرادی است که به اداره بهزیستی مراجعه داشتند و براساس کمیسیون‌های پزشکی تعیین معلولیت و در طبقه بندی معلولان کشوری قرار گرفتند که به طور یقین افراد معلول این شهرستان بیشتر از این تعداد هستند، افرادی که به هر دلیل تمایلی برای درج نامشان در مجموعه بهزیستی ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.