تجلیل از دانش آموزان معلول در یاسوج

مراسم تجلیل از دانش آموزان معلول با نیازهای ویژه در یاسوج برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان که در یاسوج برگزار شد، گفت: معلولیت محدودیت نیست و روز جهانی معلولین فرصتی است تا نگاه جامعه نسبت به حقوق این قشر از جامعه بیش از گذشته معطوف شود.

حسنعلی عزت‌خواه با اشاره به اینکه دانش آموزان معلول گرچه در زندگی محدودیت‌هایی دارند، افزود:، اما در برخی عرصه‌ها همچون عرصه‌های هنری، فرهنگی و ورزشی و مهارتی استعداد و توانی بالقوه دارند و نشان داده اند که می‌توانند با غلبه بر این محدودیت‌ها نام و پرچم پرافتخار کشور عزیزمان را در میادین ملی و بین المللی به اهتزار درآورند و افتخارآفرینی کنند.

او با تقدیر از فعالیت‌های ارزشمند آموزش و پرورش استثنایی استان در توجه به دانش آموزان معلول، ادامه داد: آموزش و پرورش استثنایی به عنوان متولی امر آموزش و توان بخشی به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه بیش از قبل برای خدمت رسانی به معلولان تلاش کند.

عزت‌خواه با بیان اینکه معلولان نیز مانند سایر افراد جامعه از حقوقی برخوردار هستند که باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: براساس آموزه‌های دینی به تفاوت‌های فردی و مقوله معلولیت توجه شده و در این خصوص پیام‌های ارزشمندی برای کاربردی کردن آن‌ها وجود دارد.

حسین دولت دوست، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: معلولان به حق مصداق بارز حکمت و رحمت هستند که چنانچه به حکمت برخی از توانشان کاسته شده، به رحمت در‌های بیشمار دیگری به توانمندی شان افزوده شده است.

او افزود: معلولان بخشی از آحاد جامعه ما هستند و باید از فکر و اندیشه خود معلولان در حل مشکلات آن‌ها استفاده کرد.

دولت دوست اقدامات آموزش و پرورش استثنایی برای معلولان را تشریح کرده و از همه مسئولان خواست تا با مشارکت در پشتیبانی و حمایت از کودکان و دانش آموزان معلول یاری گر این مجموعه باشند.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه وبویراحمد نیز در این همایش بر اهمیت توجه به معلولان استان بالاخص دانش آموزان معلول تاکید کرد و ادامه داد: معلمان فرماندهان جهاد تبیین هستند ودر شرایط کنونی رسالت خطیری بر عهده دارند.

در پایان این مراسم باشکوه از دانش آموزان با نیاز ویژه و کارکنان آموزش و پرورش استثنایی استان که در رشته‌های مختلف مسابقات فرهنگی هنری ورزشی سراسر کشور مقام کسب کرده بودند وهمچنین اعضای کمیته توسعه پشتیبانی آموزش وپرورش استثنایی استان تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.