علی اصغر نیشابوری مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: از این ٩٠٠ هزار جا به جایی۱۵۰ هزار فرار من کارت ثبت میشود یعنی در ۱۵۰ هزار سفر درون شهری، کرایه با من کارت پرداخت نمیشود.
او افزود: در حال حاضر نرخ مصوب ناوگان اتوبوسرانی در مشهد هزار تومان و در کلانشهرهای دیگر به صورت میانگین هزار و ۵٠٠ تومان است، این درحالی است که بهای تمام شده خدمات هفت هزار و ٢٣٠ تومان است و شهرداری بیش از ٨٠ درصد این مبلغ را به صورت یارانه پرداخت میکند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: در حاشیه شهر مشهد نیز پنج خط تخفیفی فعال است که بهای خدمات این اتوبوسها ۱۰۰ تومان است.
نیشابوری میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی مشهد را حدود ٩ سال دانست و بیان کرد: تلاش میشود تا پایان این دوره میانگین عمر ناوگان به پنج سال برسد.
او تصریح کرد: برای رفع نیاز مشهد در حوزه حمل و نقل عمومی باید حدود ٢ هزار دستگاه اتوبوس دیگر به ناوگان اضافه شود و در حال حاضر ٧٠٠ دستگاه اتوبوس فعال در مشهد، فرسوده است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد تاکید کرد: سال گذشته و امسال شهرداری برای تامین ناوگان ۶٠٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کرده است و قرارداد خرید ناوگان به تعداد حدود ٣٧٠ دستگاه منعقد و برخی از این ناوگان تحویل شده است.
نیشابوری اظهار کرد: به دلیل تحریمها، در تامین و تعمیر گیربکس و برخی قطعات اتوبوس با مشکل مواجه بودیم که با مهندسی معکوس متخصصان سازمان اتوبوسرانی امروز تعمیرات به صورت کامل انجام میشود.
او افزود:در پی اغتشاشات اخیر، ١٢ دستگاه اتوبوس در این کلانشهر دچار خسارت شد و تعداد کمی ایستگاه اتوبوس نیز آسیب دید. خسارت وارده به ناوگان اتوبوسرانی مشهد در اغتشاشات، بسیار کمتر از سایر شهرهای کشور است.