رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در پایش‌های کارشناسان این شبکه از منابع آبی این شهرستان مشاهده نشده است.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: تیم مشترکی از شبکه دامپزشکی و اداره حفاظت محیط زیست مشغول پایش پرندگان مهاجر و بومی در تالاب‌ها و منابع آبی این شهرستان هستند که این تیم نیز تاکنون مواردی از مرگ و میر پرندگان مشاهده نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین در پایش‌های کارشناسان این شبکه از واحد‌های مرغداری این شهرستان، موردی از آنفلوانزای پرندگان مشاهده نشده است.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: به روستاییان و مالکان واحد‌های صنعتی نیز اطلاع رسانی لازم انجام شده تا در صورت مشاهده تلفات غیر عادی موارد را سریع به ادارات دامپزشکی اعلام کنند تا طی مشخص شدن نتایج اقدامات قرنطینه‌ای انجام شود.

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، بیماری ویروسی است که مختص پرندگان است و سایر حیوانات درگیر این ویروس نمی‌شوند، این عفونت در پرندگان اهلی به سرعت باعث همه‌گیری در میان آن‌ها می‌شود.

در مهاباد علاوه بر تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» و «قوپی‌باباعلی»، تالاب دائمی «حسن‌خان» و تالاب‌های فصلی «گروس»، «داشخانه» و «قره‌قشلاق» نیز میزبان پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.