حمایت از محرومان ساکن در بافت تاریخی ابرکوه و زنان سرپرست خانوار

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه گفت: اولویت این اداره حمایت از محرومان ساکن در بافت تاریخی و زنان سرپرست خانوار است.

جواد عادل رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه در حاشیه بازدید از منزل یکی از ساکنان بافت تاریخی ابرکوه گفت: متأسفانه بسیاری از ساکنان بافت تاریخی افرادی محروم هستند که بر خود لازم می‌دانیم به هر طریقی که امکان دارد به مشکلات آن‌ها رسیدگی و تا جایی که در توان داریم برای رفع محرومیت آنان اقدام کنیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان متولی بافت تاریخی قطعاً برای حمایت از ساکنین بافت‌های تاریخی شهرستان ابرکوه اعم از شهر، بخش‌ها و روستاها، خصوصاً افراد کم‌بضاعت خود را مسئول دانسته و هر اقدامی که در حمایت از این عزیزان در توان داشته باشد، دریغ نخواهد کرد.

عادل در ادامه با اشاره به وضعیت صنایع‌دستی ابرکوه که در بسیاری از موارد در خانواده‌های کم‌بضاعت تولید و به قیمت‌های ناچیز عرضه می‌شوند، گفت: در حال پیگیری تأسیس شرکت تعاونی هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان هستیم تا با هدفمند کردن تهیه و عرضه صنایع‌دستی میزان درآمد این خانوار‌ها را افزایش دهیم.

او افزود: برای زنان بی‌سرپرستی که در بخش صنایع‌دستی فعال هستند نیز با یکی از استان‌های مرزی صحبت‌هایی شده تا امکان حضور و فروش محصولات این عزیزان در بازارچه‌های مرزی فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.