تبلیغ خشونت سوغات زهرمزه صفحات مجازی برای جوانان ایذه‌ای

این روزها به اینستاگرام که سر میزنیم لابه لای صفحات مختلف فراخوان هایی دیده می شود که با دقت به آن دستورالعمل هایی تحت عنوان «قیام ایذه» و اقدام به تبلیغ خشونت و حمل اسلحه می بینیم.

یک صفحه فعال در یک شبکه اجتماعی آمریکایی همزمان با فراخوان‌ها برای ۳ روز پیش رو در استوری‌هایی شهروندان را تحریک به حمل اسلحه یا «دست پر» رفتن به خیابان می‌کند.

این صفحه فعال که عمده دنبال کنندگان آن را نوجوانان کم سن و سال تشکیل می‌دهند باعث برانگیخته شدن خشم برخی خانواده‌ها و نگرانی از به خطر افتادن جان فرزندانشان شده.

یک پدر اهل ایذه که ۲ فرزند یکی ۲۲ ساله و دیگری ۱۹ ساله دارد می‌گوید که فرزندانش طی چند وقت اخیر در تجمعات شرکت داشتند و حالا بسیار نگران است نتواند جلوی آن‌ها را برای شرکت در فراخوان‌های پیش رو بگیرد و جانشان به خطر بیافتد.

صفحه‌ای تحت نام «قیام ایذه» به تازگی فعالیت خود را با تمرکز بر شهر ایذه در شمال شرقی خوزستان آغاز کرد و با جذب جوانان و تحریک آنان به حمل اسلحه در حمله تروریستی روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه نیز نقش داشت.

این پیج که پیش از آن فراخوان داده بود ساعت ۶ بعد از ظهر همه مردم اسلحه به دست در خیابان حاضر شوند پس از انتشار اخباری مبنی بر کشته شدن چندین تن استوری‌های سرشار از شادی و پیروزی در صفحه خود به اشتراک گذاشت، اما پس از آنکه مشخص شد یک کودک با نام کیان پیرفلک نیز در بین افراد شهید است، با بستن صفحه قدیمی در پیج جدید خود خون خواه این کودک خردسال شد!

از یک روز مانده به فراخوان‌های ۳ روز آذر ماه که به شکلی گسترده از سوی شبکه‌های حکومتی خارجی برای آن تبلیغ می‌شد، اینبار نیز «قیام ایذه» تبلیغ حمل اسلحه و استفاده از آن در تجمعات را آغاز کرد.اقدامی که شبکه اجتماعی آمریکایی اینستاگرام تاکنون نسبت به ترویج و تبلیغ خشونت به شکلی وسیع در فضای فارسی این رسانه واکنش مناسبی نشان نداده و اقدام به مسدودی این صفحات نمی‌کند.

«قیام ایذه» در تازه‌ترین استوری خود آشکارا می‌گوید «خرابکاری» انجام دهید و «حتی سر سربازان ...»!

افزایش نگرانی‌ها از تبلیغ خشونت بین جوانان ایذه‌ای در صفحات مجازی

در استوری دیگر این صفحه یادآور می‌شود که حتما «دست پر» در تجمعات حاضر شوید که منظور همان حمل اسلحه گرم و استفاده از آن در تجمعات خیابانی است.

افزایش نگرانی‌ها از تبلیغ خشونت بین جوانان ایذه‌ای در صفحات مجازی

محمد سپهری کارشناس علوم سیاسی به ما می‌گوید که حمل اسلحه در تجمعاتی که عمدتا نوجوانان تشکیل دهنده آن هستند و در مرکز شهر برگزار می‌شود احتمال برخورد و اصابت گلوله به مردم را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد و این مسئله موجب به خطر افتادن جان انسان‌ها می‌شود.

او می‌افزاید که شاید این صفحه مجازی با علم به این مسئله اقدام به تبلیغ چنین مطالبی می‌کند تا از این طریق پروژه‌های کشته سازی را پیش برده و سپس با حذف پیج خود با راه اندازی صفحه جدید اینبار خون خواه افراد کشته شده گردد.

به گفته آقای سپهری اکنون کشور در وضعیت یا بهتر بگویم پیچ تاریخی قرار گرفته که همزمان با تغییر موازنه قدرت در جهان و تغییر قطب‌ها است که اگر از آن‌ها عبور کرده و دچار جنگ‌های داخلی نشود، باقی راه آسان‌تر خواهد شد.

اشاره این کارشناس سیاسی به قدرت رو به افول آمریکا و غرب و همچنین تغییر نظم جهانی است، موضوعی که به اعتقاد کارشناسان آمریکا را در حالتی تدافعی قرار داده تا از هر راهی برای دفاع از نفوذ و جایگاه خود استفاده کند.

حالا باید مردم و به ویژه جوانان ایذه‌ای که این روز‌ها عجولانه در خیابان‌ها و برای هر تجمعی حاضر می‌شوند، مراقب باشند که ناگهان تیری از سوی دوستانشان و ناشیانه به سمت آن‌ها شلیک نشود، زیرا در ابتدا دشمن به شدت به دنبال کشته سازی است و تبلیغ برای حمل اسلحه و تیراندازی به سمت افرادی که خلاف دیگران فکر و اندیشه دارند، می‌تواند آغازگر نزاعی باشد که خوزستان را نه به دوران جنگ تحمیلی که به عصر حمله انگلیسی‌ها باز میگرداند، با این تفاوت که اینبار دشمن نه از در بلکه از جعبه جادویی با چهره‌ای متفاوت به رزم آمده بی آنکه قوای خود را عازم کرده باشد.

برچسب ها: تبلیغ خشونت ، ایذه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر علی
۰۸:۴۲ ۰۸ دی ۱۴۰۱
ما بختیاری ها از این ابلهان و مزدوران وطن فروش وداعشی صفت غربگدا بیزاریم و خون کثیف و مزدوری و وطن فروشیشان گردن خودشان
Iran (Islamic Republic of)
Andikai
۰۸:۳۹ ۰۸ دی ۱۴۰۱
از وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه میخواهیم همه این تروریستها را از لانه موششان بیرون بیاورند و دستگیر و اعدام کنند و شبکه های مجازی را هم مسدود کنند و امنیت را به شهر ایذه برگردانند قرار نیست عده ایی از خدا بی خبر و یاغی شهری را در کشورمان بهم بریزند
Iran (Islamic Republic of)
پبدنی
۰۸:۳۶ ۰۸ دی ۱۴۰۱
یک ضرب المثل در بختیاری داریم که به میش میگه فرار کن به گرگ میگه بیگرش حالا حکایت دشمنان و شبکه های معاند سعودی و بی بی سی و این تروریستهاست که از یک جا خون شهروندان را بر زمین جاری میکنند که خود مسببش بودند و از یک جا هم خون ریخته شده این عزیزان بدست کثیفشان را گردن ایران عزیز و پهناور می اندازند بدانند هیچگاه ما ایران پهناور و عزیز و خانه بزرگمان را با لانه ای کوچک عوض نخواهیم کرد و هر آنچه داریم را برای بزرگی و عظمت و پیشرفت و بالا رفتن هر چه بیشتر پرچم ایران عزیز هزینه خواهیم کرد
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۰۸:۳۱ ۰۸ دی ۱۴۰۱
ما برای انکه ایران خانه خوبان شود خون دلها خورده ایم رنج دوران برده ایم
درود بر همه مردمان سرزمین پهناورمان کشور یکپارچه و متحد و رنگارنگ از همه اقوام و رنگین به خون همه شهیدان اقوام فلات ایران.ایران پر توان و عزیز و قدرتمند بی شک دشمنانی منطقه ایی و فرا منطقه ایی دارد که چشم دیدن اینهمه تنوع و رنگارنگی و یکرنگی و برادری و آرامش و شکوفایی را ندارد همه و همه دشمنان وقتی کشوری با فرهنگها و رنگها و تمدنهایی به این بزرگی را دارند چاره ایی جز اجیر کردن مزدوران و تجزیه طلبان و براندازان و برهم زنندگان آرامش این کشور نمیبینند و شهرهایی را نشانه میروند که از بهترین شهرهای ایران عزیزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۸ دی ۱۴۰۱
یقینا وقتی دشمنان ،کشوری به این تمدن و بزرگی را میبینند تاب دیدن رشد و پیشرفت و آقایی و سروری و برتریشان را ندارند و درصد به جان انداختن و درگیر کردن مردم خودمان به جان خودمان است
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۸:۲۹ ۰۸ دی ۱۴۰۱
افرادی که با جان و مال مردم بازی میکنند باید با قاطعیت و بدون رحم و ترحم اعدام شوند و ما نمیگذاریم سرزمین و کشورمان را نا امن کنند و با خودشان همانند خودشان رفتار خواهیم کرد
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۸:۲۵ ۰۸ دی ۱۴۰۱
باید تروریستهای مزدور و داعشی و داعشی صفت غربگدا را به سزای اعمالشان رساند و آنان را اعدام کرد
برهم زدن آرامش و امنیت شهر و شهروندان و مردم گناه کوچکی نیست مخصوصا اینکه با تهدید و سلاح گرم و... هم باشد انسان آگاه و فهمیده اهل گفتمان و گفتگو است و نه اهل خشونت و کشتار و ترور و تهدید
در تروریست بودن این مزدوران شکی نیست