استاندار فارس گفت: خط دوم انتقال آب از سد درود زن به شیراز در صورت تخصیص اعتبار تا پایان اسفند امسال به بهره برداری می‌رسد.

محمد هادی ایمانیه در حاشیه جلسه، بررسی روند اجرایی احداث خط دوم انتقال آب از سد درود زن، ضمن تشکر از شرکت آب منطقه‌ای استان و آبفای شیراز، مبنی بر تلاش‌هایی صورت گرفته، برای عبور از بحران کمبود آب تابستان امسال، گفت: با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، حقیقتا نگران تابستان ۱۴۰۲ هستیم.

استاندار فارس با تاکید بر لزوم مصرف بهینه آب، گفت: افزایش تولید و تامین آب، از طریق سدها، مادامی که بارندگی‌های کافی وجود نداشته باشد، مشکل آبی استان را از بین نخواهد برد؛ زیرا که در چرخه‌ای قرار داریم، که یک مرحله از آن بصورت کامل محقق نمی‌شود.

او با اشاره به خشکسالی‌های چند سال اخیر و کاهش نزولات آسمانی، افزود: بهترین و منطقی‌ترین راهِ گذر از این بحران، مصرف بهینه آب است. در این راستا آبفای شیراز ملزم شده است، تا ابتدای تیرماه ۱۴۰۲ با اقدامات لازم و فرهنگ سازی، مصرف آب را حداقل ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه آن کاهش دهد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به لزوم تکمیل و بهره برداری از خط دوم انتقال آب، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی شیراز که اقدامات آن‌ها در تکمیل طرح انتقال آب از درودزن ضروریست باید با آب منطقه‌ای فارس همکاری کنند و با قول مدیر آب منطقه ای استان، عملیات اجرایی این پروژه بصورت ویژه انجام می شود.

ایمانیه در خصوص تامین منابع مالی و تزریق نقدینگی به این پروژه تاکید کرد: هفته آینده جلسه‌ای با وزیر نیرو گرفته می‌شود و بودجه لازم را برای تکمیل این طرح خواهیم گرفت.

در این جلسه مدیر عامل آب منطقه‌ای فارس هم گفت: برای اتمام این طرح ۵۵۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبار، این طرح تا پایان اسفند امسال به بهره برداری می‌رسد.

بدری گفت: از ۱۴ و نیم کیلومتر لوله گذاری پایانی طرح انتقال آب از درودزن به شیراز ۹ و نیم کیلومتر دیگر باقی مانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار