یک نماینده مجلس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اجرای قانون هوای پاک نباید مشمول زمان شود

متفکر آزاد گفت: فراکسیون محیط زیست، کمیسیون کشاورزی مجلس و سازمان محیط زیست وظیفه دارند تا نگذارند اجرای قانون هوای پاک مشمول زمان شود.

روح الله متفکر آزاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره مشکلات اجرای قانون هوای پاک گفت: فراکسیون محیط زیست و کمیسیون کشاورزی مجلس پیگیر اجرای قانون هوای پاک هستند و بخش مربوط به الزام آوری، مجازات‌های مالی این قانون و پیگیری‌های موردی آن را آغاز می‌کنیم تا فلان پالایشگاه یا پتروشیمی الزامات مالی را رعایت کنند چرا که فشار مالی باعث می‌شود تا متوجه شوند اقدامی که انجام می‌دهند سودده نیست.

نماینده مردم آذر شهر، اسکو و تبریز اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی حواس خیلی‌ها نسبت به محیط زیست کمرنگ شده، اما  توقع ما از سازمان محیط زیست این است که نگذارد در راستای اجرای قانون هوای پاک حواس‌ها از آن پرت شود. ما هم در مجلس این قانون را پیگیری می‌کنیم.

متفکر آزاد ادامه داد: معمولا مسائل زیست محیطی چون زمانبر است و ملموس نیست رعایت آن بین مسئولان و مردم در اولویت قرار نمی‌گیرد، چون برایشان مبتلا به روزانه نیست و آثارش در بلندمدت خودش را نشان می‌دهد چون تغییرات اکوسیستم، شرایط زیستی و سلامتی به مرور نمایان می‌شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: به مرور نمایان شدن عوارض محیط زیستی باعث می‌شود که این امر خطر محتمل و در پیش رو تلقی نشود و قانون هوای پاک با تاخیر اجرا شود به همین دلیل فراکسیون محیط زیست و کمیسیون کشاورزی مجلس و سازمان محیط زیست وظیفه دارند تا نگذارند اجرای قانون هوای پاک مشمول زمان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار