دبیرانجمن شرکت های حمل ونقل ریلی گفت: بخش خصوصی منتظر بازسازی و نوسازی لوکوموتیو های فرسوده است که متاسفانه در این بخش مقاومت بسیاری وجود دارد.

آقای سبحان نظری با بیان اینکه تعداد لوکوموتیو های زمین گیر در یک سال گذشته افزایش یافته است، گفت: هم اکنون  بسیاری از لوکوموتیو های نو و قدیمی در کارخانجات منتظر قطعات هستند. 

به گفته دبیر انجمن صنفی  شرکت های حمل ونقل ریلی، در شرایط فعلی راه آهن برای نوسازی، بازسازی و تعمیر این قطعات تنها یک راه حل  دارد و اجازه ورود بخش خصوصی برای تعمیر این ناوگان را نمی دهد. 

او می گوید: با توجه به آنکه بودجه کافی و دولتی در این بخش وجود ندارد؛ بنابراین با مشکل زمین گیر بودن ناوگان و لوکوموتیو روبرو هستیم.

نظری بهترین  و منطقی ترین راهکار در این بخش  را  استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی اعلام کرد.

او گفت: بسیاری از فولادسازان برای جابه جایی بارهای خود مشکل دارند و تاکنون چندین بار پیشنهاد داده اند که لوکوموتیو  زمین گیر را خریده  یا بازسازی کرده تا برای جابه جایی بار استفاده  یا اجاره کنند که راه آهن این اجازه را به آنها نداده است.

به گفته این مقام مسئول، تاکنون خسارت بسیاری در این  بخش وارد شده و طبق قانون راه آهن مکلف است که  بخشی از صنایع لوکوموتیو را به بخش خصوصی واگذار کند.

نظری تاکید کرد: در  آیین نامه تعیین سهم  بهینه بخش های دولتی و غیر دولتی از فعالیت های راه آهن بر این موضوع تاکید شده است که باید بخشی از لوکوموتیو های به بخش خصوصی واگذار شود که تاکنون راه آهن این اقدام را انجام نداده است.

برچسب ها: راه آهن ، حمل ونقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار