حجت الاسلام پورذهبی گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه در حوزه اعتیاد نیازمند ارائه راهکار‌های عملی از سوی دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی است.

 نماینده ولی فقیه در کردستان امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اظهار کرد: یک سوم از زندانیان استان مربوط به مواد مخدر است که از توزیع کننده تا مصرف کننده را در بر می‌گیرد و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی راهکار‌های عملی و بر اساس برنامه‌های علمی تدوین کنند.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در ادامه سخنان خود به فضای فرهنگی کشور و استان کردستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر چند مسئله لازم و ضروری است که یکی از این موارد این است که در مسیر کار مخلصانه از دایره اخلاق عدول نکنیم، به قول علامه حسن زاده آملی کشیک نفس داشته باشیم و لازم است زبان، چشم و گوش و اعضا و جوارح از دایره اخلاق خارج نشوند.

او با اشاره به برکات سفر اخیر رئیس جمهور در این مقطع که بسیار بجا و موجبات شادی و امید در مردم شد، تصریح کرد: باید امید و نشاط را در کار‌های مان نهادینه کنیم، از غرور و انفعال پرهیز کنیم و در برابر کم لطفی‌ها، اذیت‌های خودی‌ها و تهدید‌های دشمنان صبور، شکیبا، باوقار و مقاوم باشیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: باید خشم و نفرت در دل دیگران را با انسانیت و محبت پاسخ دهیم.

زبان هنر و فرهنگ بهترین راهکار مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز دراین جلسه گفت: راهکار‌های میدانی و تخصصی ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی علی الخصوص معضل اعتیاد با برنامه‌های فرهنگ و هنری انجام و به نتیجه بهتری می‌رسد.

کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند تدوین راهکار‌ عملی است

علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: فعالیت‌های فرهنگی و هنری فاخر با خروجی کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله مهمترین برنامه‌های مبارزه با اعتیاد این اداره کل است.

او ضمن اشاره به مشارکت احاد مردم و دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری از اعتیاد، عنوان کرد: در واقع دستگاه‌های اجرایی به تنهایی قادر به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه معضل اعتیاد نیستند بایستی این معضب همگانی شود تا جوانان و مردم از آسیب‌های این معضل خانمانسوز در امان باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: متاسفانه معضل اعتیاد منجر به سستی و خمودگی و در نهایت اعتیاد جوانان خواهد شد، اما با ابزار بازدارندگی هنر و ابزار فرهنگی می‌توان در کاهش و پیشگیری از اعتیاد جلوگیری نمود.

او در خصوص برنامه‌های فرهنگی و هنری و آموزشی ویژه مبارزه با اعتیاد اینچنین گفت: به منظور استفاده عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان استان و رعایت عدالت آموزشی طرح آموزش رایگان در ۵۲ رشته آموزش هنر در سطح استان در حال برگزاری است که این طرح علاوه بر اشتغال زایی در عرصه فرهنگ و هنر منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از مهاجرت جوانان خواهد شد.

دریایی گفت: فعالیت‌های هنری با شعار «نه به اعتیاد» که شامل تولید چهار اثر تئاتر خیابانی، ۵ عنوان فیلم کوتاه موضوعی، برگزاری کنسرت‌های موسیقی در مناطق حاشیه شهر‌ها از جمله شهرک نایسر، برگزاری نمایشگاه‌های عکس و پوستر با موضوع معضل اعتیاد در شهرستان‌های تابعه و برگزاری رویداد طنز تئاتر دیواندره که بیشتر آثار آن با موضوع اعتیاد بود از جمله مهترین برنامه‌های فرهنگی و هنری مبارزه با اعتیاد بوده است.

او در بخشی دیگر از برنامه‌های فرهنگی و هنری عرصه مبارزه با اعتیاد گفت: حمایت از چاپ کتاب و مقالات حوزه اعتیاد نیز از جمله برنامه‌ای فرهنگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه معضل اعتیاد می‌باشد، تا پایان سال برنامه‌های فرهنگی وهنری دیگر نیز در این راستا تدارک دیده شده است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.