فراهی:

رسانه ها حقایق و واقعیت های افغانستان را انعکاس دهند

معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ در دیدار با رئیس دفتر حقوق بشر یوناما در کابل گفت: ما از رسانه های ملی و بین المللی توقع داریم که حقایق و واقعیت های افغانستان را انعکاس دهند.

فیونا فریزر رئیس دفتر حقوق بشر یوناما در دیدار با مهاجر فراهی معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان یکبار دیگر از دسترسی رسانه ها به اطلاعات و رسیدگی به مشکلات رسانه و خبرنگاران ابراز نگرانی کرده گفت که وضعیت رسانه و خبرنگاران درافغانستان نگران کننده است .

معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ در پاسخ به این نگرانی ها اظهار داشت: قانون دسترسی رسانه ها به اطلاعات، ازسوی این وزارت تکمیل شده و به مقام طالبان ارسال شده است وبه زودی به دسترس رسانه ها و خبرنگاران قرار داده خواهد شد.

به گفته فراهی، کمیسیون تخطی از رسانه نیز مشکلات رسانه ها و خبرنگاران را بررسی و به آن رسیدگی می کند که به همین منظور،هیئت مشترک از وزارت اطلاعات و فرهنگ و نهاد های خبرنگاران افغانستان به خاطر رسیدگی به مشکلات رسانه ها تعیین شده و ازشماری رسانه ها نیزدیدن کرده اند .

معین امور نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ ،تاکید کرد ما از تمام رسانه ها و نهاد های بین المللی می خواهیم که حقایق و واقعیت های افغانستان را به نشر برسانند اما متاسفانه برخی از رسانه ها و نهاد بین المللی درگزارش هایشان، ازوضعیت و شرایط افغانستان به گونه اطلاع رسانی می کنند که دوراز حقیقت است.

فراهی تاکید کرد وزارت اطلاعات و فرهنگ، حامی خبرنگاران و مرجع واحد رسیدگی به مشکلات خبرنگاران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.