مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برنامه کودی مصوب ابلاغی امسال ۵۰ هزارو ۶۸۹ تن انوع کود ازته، فسفاته و پتاسه برای استان در نظر گرفته شد که تا کنون ۱۵ هزار تن بین کشاورزان توزیع شده است.

شریف ملاشاهی جوان در نشست بررسی عملکرد تامین، تدارک وجذب و مصرف کود‌های یارانه‌ای اظهارداشت: از این میزان کود،۲۴ هزار و ۲۹ تن کود ابلاغی جذب و مقدار ۱۵ هزار و ۴۶۷ تن کود برای کشت بین کشاورزان سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

وی به رشد ۳۰ درصدی مصرف کود‌های فسفاته، پتاسه و ازته نسبت به مدت مشابه سال قبل در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: با توجه به ادامه کشت محصولات زراعی در جنوب استان، جذب و مصرف این کود‌ها ادامه دارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برای تامین کود اوره سرک مزارع گندم و جو علاوه‌بر ذخیره استراتژیک با هماهنگی‌های انجام شده از کارخانجات پتروشیمی مرودشت و بندر عباس در حال حمل به استان است و کشاورزان برای تامین کود اوره هیچ‌گونه دغدغه‌ای نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: به منظور توسعه کشت‌های قراردادی با توجه به ذخیره سازی انواع کود شیمیایی، هیچ‌گونه مشکلی برای تأمین کود مورد نیاز کشت‌های قراردادی نداریم.

ملاشاهی اظهارداشت: از همه کارگزارن درخواست می‌شود هر چه سریعتر نسبت به خرید کود از شرکت خدمات حمایتی استان اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.