وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد کشورش بر بنیاد سیاست خارجی و منافع کشورهای منطقه با طالبان تعامل می‌کند.

بلال بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد اسلام‌آباد برای مبارزه با تحریک طالبان پاکستان و جلوگیری از تهدید گروه‌های هراس‌افگن با حکومت فعلی در افغانستان کار خواهد کرد.

زرداری گفت تا آنجا که حکومت سرپرست در افغانستان باشد ما بربنیاد پالیسی سیاست خارجی خود که در برابر همسایه‌‌ها داریم بربنیاد منافع کشورهای منطقه با حکومت سرپرست افغانستان تعامل می‌کنیم.

این مقام ارشد پاکستانی افزود حمله‌های تحریک طالبان پاکستان ادامه دارند و در امر مبارزه با تهدید‌ گروه‌های هراس‌افگن با مقام‌های طالبان گفت‌وگو خواهم کرد.

زرداری گفت: «متاسفانه حمله‌های هراس‌افگنانه ‌ادامه دارند و ما انتظار داریم که با همسایگان خود در افغانستان و مقام‌های سرپرست در آنجا کار کنیم تا این چالش‌های سازمان‌های هراس‌افگن را از میان برداریم.»

در همین حال، مقامات طالبان اعلام کردند تحریک طالبان پاکستان موضوع داخلی پاکستان است و هیچ تهدیدی از خاک افغانستان در برابر کشورهای دیگر وجود ندارد.

پیش از این، چندین دور گفت‌وگو میان تحریک طالبان پاکستان و اسلام‌آباد در افغانستان انجام شد که برآیند آن آتش‌بس میان دو طرف بود تا اینکه چندی قبل تحریک طالبان پاکستان آتش بس را ملغی اعلام کرد و دستور به از سرگیری حمله به مواضع پاکستان را گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار