باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کرد؛

پروژه‌ای در بزرگراه همت بدون همت شهرداری/ فقر سیستم حمل و نقل عمومی در غرب تهران!

 احداث خط بی آر تی در بزرگراه شهید همت که تاثیر زیادی در کاهش ترافیک دارد؛ هنوز توسط شهرداری تهران برای آن تصمیم گیری نشده است.

بزرگراه شهید همت یکی از معابر پر تردد پایتخت است که به حمل و نقل خودرویی آن توجهی نشده است، تیرماه سال ۹۹ بود که مدیرعامل وقت شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که  احداث خط بی آر تی در بزرگراه شهید همت طرح پیشنهادی است  که باید مطالعات نهایی روی آن انجام شود و اگر بخواهیم با سرعت مطالعات را نهایی کنیم ظرف مدت ۴۵ روز می‌توان طرح را به سرانجام رساند همچنین برای توسعه حمل و نقل عمومی در مناطقی که مترو و اتوبوس ندارد به ویژه غرب تهران می‌توانیم. از. ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.  

بعد از ۲ سال بی خبری درباره این موضوع مهم؛ برای پیگیری با سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران صحبت کردم، او به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از مسیر‌هایی که می‌تواند خطوط اتوبوس‌های تندرو  در آن اجرا شود، بزرگراه شهید همت است با توجه به اینکه در غرب تهران با فقر سیستم حمل و نقل عمومی روبرو هستیم این موضوع می‌تواند امتیاز خوبی برای شهروندان باشد.

وی افزود: وسایل امدادی همچون آمبولانس، آتش نشانی و... در ساعات اوج ترافیک به دلیل نلود راهی برای رسیدن به مقصد امکانی ندارند؛ اگر خطوط اتوبوس‌های تندرو در مسیر همت اجرا شود؛ اقدام مناسبی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: در برنامه چهارم، توسعه خطوط تندرو در دستور کار داریم و امیدواریم شهرداری تهران هرچه سریعتر مطالعات تکمیلی این کار را انجام دهد.

تشکری هاشمی گفت: با رفع موانع احتمالی، این پروژه مهم و بزرگ جا به جایی مسافر برای مردم بباید به بهره برداری برسد؛ اصل موضوع برای مدیریت شهری پذیرفته شده است، اما چگونگی اجرای آن را شهرداری تهران باید برنامه ریزی کند.

آنطور که به نظر می‌رسد، این پروژه بزرگ در تهران انقدر‌ها برای شهرداری تهران اولویت ندارد که در رابطه با آن حتی اظهار نظری هم نکرده است!

یک سوال، این پروژه ۳ سال متوقف شده و شهرداری همچنان از توسعه حمل و نقل عمومی و احداث تراموا می‌گوید؟ بهتر است مدیریت شهری به پروژه‌هایی همچون راه اندازی اتوبوس تندرو در بزرگراه همت که کهنه پروژه‌ای است برای خودش؛ توجه کند تا بار ترافیکی این بزرگراه پرترافیک تا حدودی کاسته شود.

نوشین نثاری

برچسب ها: بی آرتی ، مترو تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
اگر اجرا شود خیلی از بار ترافیکی اتوبان همت کاسته می شود
Germany
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
تهران ۸ میلیون وسایل نقلیه داره
اگه از خودرو ۲۰۰ دلار دذ سال گرفته شه
سالی یک میلیارد و ششصد میلیون دلار برای وسایل نقلیه جمع میشه
یعنی هر خودرو ماهی ۱۶ دلار!
اگه هر اتوبوس صد هزار دلار باشه
سالی ۱۶ هزار اتوبوس تهران می تونه بخره!
ولی متاسفانه مدیریت نیست
تهران منطقه A شهری باید داشته باشه برای محدودیت پارک خودرو و یک طرفه بودن به جای طرح ترافیک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
همه خیابان ها و بزرگراه ها را با بی آر تی خراب کردید،یدونه همت مونده که اونم میخواید خراب کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
اکر نقشه تهران را نگاه کنید تهران بسمت غرب بیشتر گسترش یافته بعلاوه شهرک های اقماری نیز در غرب و جنوب غرب تهران می باشند بهتر است سیستم ریلی ور بین اتوبان همت ایجاد گردد و اتوبوس هم باشد،زمان آقای احمدی نژاد صحبت از مونو ریل شد ولی خبری نشد
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۱:۳۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
سلام لطفا برای اتوبان بابایی و اتوبان صدر هم خط BRT احداث کنید. کلی از وقت مردم صرف ترافیک ایجاد شده در این دو تا اتوبان، پس از تحویل مسکن مهر پردیس به عموم مردم؛می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
فقر سیستم حمل و نقل این همه پول کرایه و.......کجا میرود آمار دقیق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
سلام: برای رفع و بر طرف کردن آلودگی هوا ،کم کردن کردن بار ترافیک، صرفه جویی در مصرف بنزین و انرژی ،سفر تنظیم شده پاک و کم هزینه درون شهری ،راهی جز توسعه همه جانبه حمل و نقل عمومی مخصوصاً مترو در کلان شهر ها وجودندارد. تهران با توسعه پایدار حمل ونقل عمومی باید 20 خط مترو و 30خط BRT باقطار ها و اتوبوس های باکیفیت کافی ساخت داخل که هم زمان ایجاد اشتغال برای جوانان می کند یعنی حد اکثر3 دقیقه در هر ایستگاه داشته باشد.تاکسی ها به هیچ وجه حمل و نقل عمومی محسوب نمی شوند زیرا هم ترافیک و هم آلودگی هوا ایجاد می کنند.پپیشنهاد می گردد برای کم شدن حجم ترافیک در بزرگرا های تهران در مسیرهمه این بزگراها خطوط مترو یا BART احداث و راه اندازی شود.
Iran (Islamic Republic of)
رصا
۰۹:۰۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
کی همچی حرفی زده همت همین الان هم گنجایش ترافیک فعلی رو نداره بعد شما می خواین دوتا لاین هم بگیرین بی آر تی بزنین ،نادونی تا کی ؟ اگر راست می گین مثل صدر دوطبقه اش کنید ،یا گلوگاه‌هاش رو اصلاح کنید
آخرین اخبار