بزرگراه شهید همت یکی از معابر پر تردد پایتخت است که به حمل و نقل خودرویی آن توجهی نشده است، تیرماه سال ۹۹ بود که مدیرعامل وقت شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که احداث خط بی آر تی در بزرگراه شهید همت طرح پیشنهادی است که باید مطالعات نهایی روی آن انجام شود و اگر بخواهیم با سرعت مطالعات را نهایی کنیم ظرف مدت ۴۵ روز میتوان طرح را به سرانجام رساند همچنین برای توسعه حمل و نقل عمومی در مناطقی که مترو و اتوبوس ندارد به ویژه غرب تهران میتوانیم. از. ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.
بعد از ۲ سال بی خبری درباره این موضوع مهم؛ برای پیگیری با سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران صحبت کردم، او به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از مسیرهایی که میتواند خطوط اتوبوسهای تندرو در آن اجرا شود، بزرگراه شهید همت است با توجه به اینکه در غرب تهران با فقر سیستم حمل و نقل عمومی روبرو هستیم این موضوع میتواند امتیاز خوبی برای شهروندان باشد.
وی افزود: وسایل امدادی همچون آمبولانس، آتش نشانی و... در ساعات اوج ترافیک به دلیل نلود راهی برای رسیدن به مقصد امکانی ندارند؛ اگر خطوط اتوبوسهای تندرو در مسیر همت اجرا شود؛ اقدام مناسبی صورت گیرد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: در برنامه چهارم، توسعه خطوط تندرو در دستور کار داریم و امیدواریم شهرداری تهران هرچه سریعتر مطالعات تکمیلی این کار را انجام دهد.
تشکری هاشمی گفت: با رفع موانع احتمالی، این پروژه مهم و بزرگ جا به جایی مسافر برای مردم بباید به بهره برداری برسد؛ اصل موضوع برای مدیریت شهری پذیرفته شده است، اما چگونگی اجرای آن را شهرداری تهران باید برنامه ریزی کند.
آنطور که به نظر میرسد، این پروژه بزرگ در تهران انقدرها برای شهرداری تهران اولویت ندارد که در رابطه با آن حتی اظهار نظری هم نکرده است!
یک سوال، این پروژه ۳ سال متوقف شده و شهرداری همچنان از توسعه حمل و نقل عمومی و احداث تراموا میگوید؟ بهتر است مدیریت شهری به پروژههایی همچون راه اندازی اتوبوس تندرو در بزرگراه همت که کهنه پروژهای است برای خودش؛ توجه کند تا بار ترافیکی این بزرگراه پرترافیک تا حدودی کاسته شود.
اگه از خودرو ۲۰۰ دلار دذ سال گرفته شه
سالی یک میلیارد و ششصد میلیون دلار برای وسایل نقلیه جمع میشه
یعنی هر خودرو ماهی ۱۶ دلار!
اگه هر اتوبوس صد هزار دلار باشه
سالی ۱۶ هزار اتوبوس تهران می تونه بخره!
ولی متاسفانه مدیریت نیست
تهران منطقه A شهری باید داشته باشه برای محدودیت پارک خودرو و یک طرفه بودن به جای طرح ترافیک