برگزاری آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه رازی کرمانشاه

آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه رازی کرمانشاه به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد.

محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی در مراسم، از «پژوهش» به عنوان نیروی محرکه علم نام برد و گفت : اگر پژوهش نباشد، علم به جایی نمی‌رسد.

وی با تأکید براینکه خروجی دانش و پژوهش باید منجر به حل مسائل جامعه و رفاه و توسعه شود، افزود: دانش و پژوهش در صورتی مؤثر واقع خواهد بود که بتواند راهگشای مشکلات جامعه باشد و منجر به اشتغالزایی و درآمدزایی شود.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه یادآور شد: متأسفانه آنچنان که باید مسیر تبدیل پژوهش به ثروت و اشتغال طی نشده و همچنان نیازمند تلاش و هم‌افزایی بیشتر در این راستا هستیم. بعنوان مثال علیرغم سرآمد بودن در رشته شیمی متأسفانه با بحران انرژی مواجه هستیم و در استانی که ۷۰ درصد قیر کشور را تولید می‌کند، اما هنوز نتوانسته ایم از مزایای آن به خوبی استفاده کنیم.

مصطفی مصطفایی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی پژوهش و فناوری، پیشران تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» را شعار هفته پژوهش و فناوری اعلام کرد و افزود: دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه مادر استان، متولی برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری است که از مهمترین برنامه‌های این هفته، تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاهی و استانی است.

وی از برگزاری برنامه‌های جانبی در ایام هفته پژوهش و فناوری خبر داد و افزود: برگزاری تور‌های صنعتی ویژه اعضای هیئت علمی و دانشجویان و نشست‌های مشترک با واحد‌های صنعتی استان با هدف تعمیق‌بخشی به ارتباط میان دانشگاه و صنعت از جمله این برنامه‌ها است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.