دستگاه نانوسنتز ریز سامانه بهبود درمان محصول تولیدی پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی رونمایی شد.

علی موسوی شایق رئیس مرکز فناوری سلامت مشهد و طراح دستگاه نانوسنتز ریز سامانه بهبود درمان در حاشیه رونمایی از این دستگاه گفت: سرعت و کارایی بالا، کارکرد آسان، کنترل دقیق خواص فیزیکی نانوذرات، کاربرد بالا و قابلیت مقیاس‌پذیری از یک میلی‌لیتر به بالا (نامحدود) و کاربرد آن آزمایشگاهی از مزایای این دستگاه است.

او افزود: این دستگاه که برای ساخت آن بیش از یک میلیارد تومان و معادل یک سوم نمونه خارجی آن هزینه شده، در تشخیص انواع بیماری‌های ویروسی و غیرویروسی و نانو‌های دارو، واکسن و آرایشی و بهداشتی موثر است.

رئیس مرکز فناوری سلامت مشهد ادامه داد: کار طراحی و ساخت این دستگاه از مرداد سال ۱۳۹۹ تا دی سال ۱۴۰۰ به‌طول انجامید و از ابتدای سال ۱۴۰۱ و پس از دریافت تائیدیه‌های مورد نیاز وارد بازار شد.

موسوی‌شائق بیان کرد: ۹۰ درصد قطعات این دستگاه تولید داخل و با همان کیفیت نمونه خارجی و حتی کارایی بهتر از آن تولید شده است.

رونمایی از دستگاه تولیدی تشخیص بیماری‌های ویروسی در مشهد

او تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پارک علم و فناوری سلامت مشهد در به سرانجام رسیدن آن با همکاری داشتند.

حمایت از صاحبان طرح‌های برتر

مرتضی دهقان معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان رضوی گفت: پیرو فرامین مقام معظم رهبری و تاکید ویژه رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای بر موضوع تولیدات فناورانه، پژوهش محور و دانش بنیان داریم و از  در این حوزه‌ها حمایت لازم می‌شود.

او افزود: تولید محصول باکیفیت ایرانی، آن هم معادل نمونه خارجی و حتی فراتر از آن نتیجه خودباوری و معنای جمله "ما می‌توانیم" در عمل بوده است.

نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی از ۱۴ تا ۱۶ آذر با ۷۰ غرفه در نمایشگاه بین المللی مشهد به روی علاقمندان گشوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.