رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی پلیس آگاهی فراجا گفت:‌میزان وقوع جرم و جنایت در کشور‌هایی نظیر آمریکا و ایتالیا سه و چهار برابر کشورما است.

سرهنگ محمد شریفی درباره راهکارهای جلوگیری از وقوع سرقت اظهارکرد: سرقت یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین جرایم بشری است که از آغاز پیدایش مالکیت خصوصی رخ داده است. سرقت در جوامع مختلف به شیوه‌های متفاوت و گوناگون اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا متولی آموزش همگانی و اطلاع رسانی در این زمینه است، گفت:‌برای پیشگیری از سرقت منزل، خودرو، سرقت‌های مهم، سرقت‌های خرد و دیگر سرقت‌ها توصیه‌های مختلفی ارائه شده است و لازم است که شهروندان همواره به توصیه‌های پلیس دقت کنند. در تمام این مباحث نکته‌ای تاثیرگذار نهفته است؛ آن هم رعایتِ نکات ایمنی است که در بحث منزل و خودرو باید مورد نظر شهروندان باشد.

وی استفاده از تجهیزات ایمنی نظیر قفل فرمان برای خودرو را متذکر شد و افزود: این نکات تکرار می‌شود ولی اجرای آن توسط شهروندان مهم است و آن‌ها نباید صرفا شنونده این موضوعات باشند.

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی پلیس آگاهی فراجا در خصوص افزایش آمار سرقت در پایان سال نیز گفت: بالغ بر ۷۰درصد انواع جرایم سرقت در کشورمان کشف می‌شود که از منظر جهانی رتبه بسیار خوبی است. بر اساس آمار وقوع جرم که از سوی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل ارائه شده است، ایران در حوزه جرایم خشن رتبه ۷۱جهان را داراست؛ یعنی وضع بد و خطرناک و وخیمی در مقایسه با کشورهای جهان نداریم.

شریفی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، افزود: در ایتالیا و آمریکا میزان جرم و سرقت به ترتیب چهار و سه برابر ایران است و این آمار از سوی سازمان ملل ارائه شده است.

وی با بیان اینکه سرقت یکی از زشت‌ترین جرایم بوده و ماهیت آن برای همگان روشن است، گفت:‌ این درحالی است که میزان ترس مردم ما از سرقت در ایران تنها ۲۰درصد است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
حسین
۲۲:۵۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
شما از رتبهء اقتصادی ایران با وجود تحریمها هم سخن بگو از رتبهء علمی و صنعتی و غیره ✌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
چرا خودمان را با غرب مقایسه میکنیم ما ریشه تاریخی داریم ما ایرانی هستیم ما باید خودمان را با مردمانی که در صلح وارامش زندگی میکنند مقایسه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
باران
۲۲:۰۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
باید با برقراری عدالت اسلامی در عمل این امار ب پایین ترین حد برسه

برقراری عدالت هم بدست فقط دولت نیس تمام همه مردم مسئول هستن

از والدین که در تربیت کودکی فرزندان شون تلاش کنن و عدالت در محدوده خانواده و الی آخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
آمار 70 درصدی کشف جرائم بزرگنمایی نیست؟ آمار سرقتها بالا است و معمولا هم خبری از کشف نیست مائلی را که جامعه با آسر و کار دارند نمی شود بصورت غیر واقعی بیان کرد.سارقین کوچکترین هراسی از نیروی انتظامی ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
جمعیت آمریکا 300 میلیون و جمعیت ما 80 میلیون نفر است خوب ما تقریبا یک چهارم جمعیت آمریکا را داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
بی فرهنگی احترام از بین رفته ارازل و اوباش زیاد شده خواهشا رسيدگي کنيد
Israel
ناشناس
۰۱:۲۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
خب آمریکا جمعیتش پنج برابر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
سلام ،

در اخبار دیروز که خرابکاری در جاده ها را نشان می داد ،
همه مردم عادی و رانندگان از کلمه ای مثل تفنگ دو لول ،
استفاده می کردند ،

منظور آنها اسلحه های رایج شکار است ،

در حالی که اسلحه امروز در دست آشوبگران ،
سلاح های نا متعارف قاچاق است ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
در کشوری زندگی میکنم ک دزد با ماشین پلیس و لباس انتظامب اتوبوس را متوقف میکند و مال مردم میبرد درصورت دستگیری نهایتش سال بعد هم آزاد هست .ماشالله امنیت شغلی والایی هم دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
ایران در جرایم خشن خدارو شکر وضعیتش خوبه ولی آماری که در مورد دزدی دادن کاملا دروغه ، اونقد دزدی کردن تو ایران زیاده که حتی اکثر مسولین هم به این کار رو آوردن ، ماشالا از بس قوه قضایه ما پیگیره و کاریه هروز تعداد دزدان افزوده میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
قوه قضاییه به کجا برسه؟؟ریشه جای دیگر هست؟؟فرهنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
معلومه که اطلاع درستی از وضعیت کشورهای دیگر نداری . بنده خدا ! برو از اونهایی که در کشورهای دیگه هستند تحقیق کن , بعد این حرف رو بزن . در کشورهای دیگر از همسایگانی نظیر عراق و ترکیه و کشورهای آسیایه میانه و عربی بگیر تا خود روسیه و هم چنین اروپا و خود آمریکا تا چین و کره و ژاپن و غیره و احتی اسرائیل , اختلاس و ارتشاء. بیداد میکنه , ولی مثل ما , در بوق و کرنا نمیکنند و صدایش را در نمیآورند و صرفا گاهی اوقات مجبور میشوند برخی را مجازات کنند تا افکار عمومی کشورشون را خانوش کنند . در همین عربستان و حاشیه خلیج فارس , هر چه هست مال خود حکامشونه و بقیه مردم عادی سهم بسیار بسیار کمی دارند . در آمریکا و اروپا هم همینطور .
آخرین اخبار