عضو حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه اعلام کرد دمشق درخواست آنکارا برای دیدار رجب طیب اردوغان با بشار اسد را رد کرده است.

اورهان میراوغلو، عضو حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه اعلام کرد دمشق دیدار رجب طیب اردوغان با بشار اسد رئیس جمهور سوریه رد کرده است.

میراوغلو به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که سوریه درخواست آنکارا برای دیدار بین اردوغان و اسد را رد کرده است. وی همچنین این ادعا را که سوریه قصد دارد این دیدار را به بعد از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه موکول کند، مطرح کرد.

وی درگیری ترکیه با شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» را حساس اعلام کرد و گفت احتمال زیادی وجود دارد که بر انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه تأثیر بگذارد.

پیشتر برخی رسانه‌ها اعلام کردند نشست دوجانبه روسای جمهور سوریه و ترکیه باید پس از عقب نشینی کامل نظامیان ترکیه از خاک سوریه، تشکیل یک صندوق منطقه‌ای بین المللی برای تامین هزینه پروژه‌های بازسازی سوریه و اجرای فوری همه تصمیمات نشست سوچی برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
اردوغان دوست هیچ کشوری نیست او
تنها به منافع خود می اندیشد و به قدرت برتری بر منطقه می اندیشد ،او ظاهر أ از در دوستی با هر کسی وارد می شود ،اما در آخر به هیچ کس رحم نمی کند و زهر خودش را می ریزد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
دشمن شناسی یعنی این باید روی خوش به کسانیکه سیاست دو رویی دارند نداد و بشار اسد کسی است که خوب و بد را می‌فهمد و بسیار قابل اعتماد است و هرگز رژیم صهیونسیتی کودک کش را به رسمیت نشناخته و نمی‌شناسند و به خوبی دوست و دشمن رو از هم تفکیک می‌کنند همانطور که مرحوم پدرش حافظ اسد اینگونه بود و هرگز دربرابر غرب سر خم نکرد
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۸:۱۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
داعش درست زمانی متولد شد و به سوریه حمله کرد که قرارداد تصرف روستای واقع در نقطه صفر مرزی بین سوریه و ترکیه به اتمام رسیده بود و ترکیه باید آن روستا را به سوریه پس می داد. ترکیه هنوز از پس دادن آن منطقه طفره می رود و در خواست دیدار و عادی سازی روابط با سوریه میکند تا همچنان آن منطقه را از دست ندهد. کانه هیچ قراردادی بین آنها نبوده و داعش و پ ک ک و ک پ پ و هر زهر مار دیگری همه اش بهانه است و افسون. دعوا سر لحاف ملاست. ترکیه باید به قوانین بین المللی پایبند باشد. اردوغان یک راننده تریلی است و جناب دکتر بشار اسد یک فوق تخصص چشم پزشک است. مرحوم حافظ الاسد بسیار متفکر و آینده نگر و تیز هوش بودند و فکر همه چیز را کرده بودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
عامل اصلی ویرانی سوریه همکاری ترکیه با آمریکا و عربستان و قطر و ورود داعش از خاک ترکیه به سوریه بود لذا طبیعی است اسد دیدار با عامل ویرانی کشورش را رد کند . اردوغان دو رو نیست بلکه چند روست و هرجا منافع ایشان اقتضا میکند روی جدیدی از خود را نمایش میگذارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
دست اسد درد نکنه که حال این نون به نرخ روز خور رو گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
احسنت
آخرین اخبار