رمضانی گفت: ایران از نظر توسعه کتابخانه‌ها در جهان اسلام رتبه دوم و در منطقه رتبه نخست را دارد.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: بیش از ۳۷۰۰ کتابخانه در سطح کشور فعال است که از این تعداد، بیش از ۲۷۰۰ کتابخانه زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی و مابقی به صورت مشارکتی و خصوصی اداره می‌شود. همچنین در کشور در حدود ۷۵۰۰ نفر در این کتابخانه‌ها مشغول به کار هستند.

اوافزود: در تعریف خدمات جدید کتابداری جزو کشور‌های پیشرو هستیم. به عنوان نمونه در کتابخانه مرکزی یزد نزدیک به ۶۰ خدمت ارائه می‌شود.

رمضانی از کتابخانه‌های سیار به عنوان عنصری مهم در حوزه عدالت فرهنگی و توسعه خدمات فرهنگی یاد کرد و تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰ کتابخانه سیار در کشور فعال است و در صورت تامین خودرو‌های مناسب از محل خیری یا بودجه استانی، نهاد کتابخانه‌های کشور آن‌ها را تجهیز و نیروی انسانی لازم را فراهم می‌کند.

این سخنان را دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سفری یک روزه به استان یزد و در نشست با اصحاب رسانه استان مطرح کرد.

رمضانی به ارائه خدمات خاص به کم‌بینایان، نابینایان و ناشنوایان در سراسر کشور و به ویژه در یزد به عنوان شهر دوستدار معلول اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بخش نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه مرکزی یزد فعال است و امکان چاپ کتاب با خط بریل نیز در استان فراهم است. همچنین در سراسر کشور استدیو‌های ضبط کتب صوتی مشغول به فعالیت هستند.

او یزد را یکی از فرهنگی‌ترین استان‌های کشور خواند و افزود: تکمیل و توسعه کتابخانه مرکزی یزد و سایر استان‌ها به عنوان مراکز پیش برنده فرهنگ در دستور کار این نهاد قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.