حمایت دولت از دانشجویان با اجرای طرح دستیار فناور

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت : ۱۷ درصد طرح‌های فناورانه به نتیجه می‌رسند و دولت ازطرح‌های فناوران حمایت ویژه می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی  به فعالیت ۱۲۳ شرکت زیر نظر پارک علم و فناوری اشاره کرد وگفت: از این تعداد ۳۱ شرکت، دانش‌بنیان و فناور هستند.

محمد قربانی گفت : طرح دستیار فناور یکی از این طرح‌ها است که درآن دانشجویان ترم ششم کارشناسی، دانشجویان ترم دوم ارشد و دانشجویان ترم چهارم دکترا می‌توانند در این پارک‌ها کارآموزی کنند و حقوق بگیرند.

او گفت: در این طرح دانشجویان کاردانی و کارشناسی یک میلیون، دانشجویان کارشناسی ارشد دو میلیون و دکترا سه میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

رئیس پارک علم و فناوری استان گفت : دانشجویان پسر هم می‌توانند در این شرکت‌های فناور امریه شوند به شرط اینکه یکسال قبل از سربازی در این پارک‌ها فعالیت داشته باشند.

قربانی کانون شکوفایی و نوآوری را یکی دیگر از طرح‌های حمایتی دولت از فناوران عنوان کرد و گفت : در این طرح دانشجویان و دانش آموزان با معرفی طرح خود به این پارک‌ها علاوه بر دریافت کمک ده میلیون تومانی برای شروع کار، می‌توانند از تجربه مشاوران و متخصصان و فضای مناسب هم برای کاهش خطا استفاده کنند.

به گفته قربانی شرکت آلفا آلومینای جاجرم، آذین فورج اسفراین و شرکت تولید حشرات شکارچی و آفت کش در کشاورزی، شرکت‌های دانش‌بنیان موفق در استان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.