پیگیری ساخت کارخانه قند سوم استان

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : پیگیر ساخت کارخانه قند سوم استان در شهرستان سنقروکلیایی هستیم، حتی به دلیل حجم بالای سرمایه گذاری به سمت مجموعه‌های بزرگی مثل "شستا" هم رفتیم.

کریمی مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه احداث کارخانه قند در شهرستان سنقروکلیایی بین چهار تا پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد که عدد خیلی بزرگی است و سرمایه گذاران را مردد می‌کند، گفت : تاکنون هیچ اقدامی برای ساخت این کارخانه قند صورت نگرفته است.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: در کنار رایزنی‌ها برای احداث کارخانه قند سوم، مدیران کارخانه قند اسلام آبادغرب برای توسعه ظرفیت این واحد اعلام آمادگی کردند و بخش‌های زیادی از کار هم در دست اقدام قرار گرفته و قرار است ظرفیت این کارخانه به چیزی حدود دو برابر ظرفیت فعلی افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: کارخانه قند اسلام آبادغرب هم اکنون ظرفیت پذیرش سالانه ۱۲۰ هزار تن چغندرقند را دار، که قرار است به ۲۵۰ هزار تن برسد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در استان یک کارخانه قند دیگر در بیستون فعال است، گفت: این کارخانه ظرفیت فرآوری ۲۳۰ هزار تن چغندر قند را دارد.

وی با بیان اینکه با توسعه کارخانه قند اسلام آبادغرب ظرفیت دو کارخانه قند فعال استان به ۴۸۰ هزار تن خواهد رسید، تصریح کرد: در صورت تعیین تکلیف نهایی کار توسعه کارخانه قند اسلام‌آبادغرب ظرف یک ماه آینده، موضوع احداث کارخانه قند سوم استان در شهرستان سنقروکلیایی تقریبا منتفی خواهد شد، چون با افزایش ظرفیت این واحد دیگر نیاز به احداث کارخانه قند سوم نیست.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در استان کرمانشاه سالانه ۷۰۰ هزار تن چغندر تولید می‌شود، تصریح کرد: هم اکنون نیمی از چغندرقند تولیدی در استان برای فرآوری به دیگر استان‌ها فرستاده می‌شود، در حالیکه وجود کارخانه قند سوم یا توسعه کارخانه قند اسلام‌آبادغرب می‌تواند روند فرآوری این محصول را در داخل استان تسهیل کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.