واشنگتن در آستانه سفر «شی» به ریاض زنگ هشدار به عربستان را به صدا در آورد

مجلس سنای آمریکا قصد دارد قطعنامه توقف حمایت آمریکا از عربستان در جنگ علیه یمن را تصویب کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، مجلس سنای آمریکا قصد دارد قطعنامه توقف حمایت آمریکا از عربستان در جنگ علیه یمن را تصویب کند.

بر اساس گزارش پایگاه اینترسپت، «برنی سندرز» رئیس کمیته بودجه مجلس سنای آمریکا گفت این مجلس قصد دارد هفته آینده قطعنامه توقف حمایت آمریکا از جنگ یمن را تصویب کند.

موافقان این قطعنامه معتقدند تصویب قوی آن در مجلس سنا حامل این پیام برای عربستان خواهد بود که این کشور آزادی از سرگرفتن اقدامات خصمانه در یمن را در اختیار ندارد. از سوی دیگر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا، توقف هر گونه همکاری با ریاض را خواستار شد.

مقامات سعودی در حال حاضر سرگرم تدارک برای استقبال بی سابقه از رئیس جمهور چین و در حد استقبال از دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی. چین به بزرگترین شریک تجاری عربستان تبدیل شده است و سرمایه گذاری عربستان در چین به بیش از یکصد میلیارد دلار رسیده و صادرات عربستان که ۸۵ درصد آن نفت است به حدود ۱۴۴ میلیارد ریال سعودی و وارداتش از چین به حدود ۴۵ میلیارد ریال رسیده است یعنی با مازاد تجاری حدود ۹۰ میلیارد ریال به نفع عربستان.

هنوز مشخص نیست واکنش بعدی آمریکا به این گام عربستان که شاید جو بایدن آن را اقدامی تحریک آمیز بداند، چگونه خواهد بود اما با توجه به اشاره‌های قبلی درباره احتمال برقراری تحریم‌هایی علیه عربستان می‌توان حدس زد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۱:۰۸ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
#جمال خاشقجی.
آخرین اخبار