معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور از اهتمام دولت برای تکمیل راه آهن رشت - بندر کاسپین و همچنین رشت - آستارا خبر داد.

عباس خطیبی، معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور امروز در دیدار با استاندار گیلان به اهمیت راه آهن این استان در رشد چشمگیر اقتصاد ناشی از صادرات اشاره کرد و گفت: تمام تلاش برای است که در آینده نزدیک با تأمین مصالح و همیاری متولیان و مجریان، عملیات زیرساختی و ریل گذاری تا ایستگاه پیربازار و نیز پروژه راه آهن رشت بندر کاسپین در موعد مقرر به اتمام برسد.

او راه آهن گیلان را از پروژه‌های مهم ریلی ایران خواند و با اشاره به پیشرفت خوب آن تاکنون افزود: دولت سیزدهم برای تکمیل راه آهن رشت - بندرکاسپین و همچنین رشت - آستارا اهتمام جدی دارد.

تسریع در روند اجرایی و رفع موانع پروژه راه آهن رشت – بندر کاسپین

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه اجرای پروژه‌های حوزه زیرساخت در توسعه و رونق اقتصادی استان و کشور اثربخش است، گفت: با رفع موانع موجود در این حوزه از جمله پروژه راه آهن رشت - بندر کاسپین، روند عملیات اجرایی آن تسریع شود.

او با بیان اینکه در سفر رئیس جمهوری به گیلان اعتبار بسیار خوبی برای تکمیل پروژه راه آهن مصوب شد، به تخصیص بخش اعظم این اعتبارات جهت اجرا و بهره‌برداری به‌هنگام اشاره کرد و افزود: باید اعتبارات موجود به صورت بهینه و با مدیریت اصولی هزینه و در چگونگی عملیات اجرایی و تسریع روند آن به خوبی نظارت شود.

تلاش دولت برای اتمام پروژه راه آهن رشت - بندر کاسپین در موعد مقرر

استاندار گیلان بر لزوم ارائه گزارش‌های شفاف، روشن و کارشناسی شده از سوی پیمانکاران پروژه‌ها تأکید و تصریح کرد: تأمین به موقع اعتبار، حمایت و پشتیبانی و تأمین مصالح با جدیت دنبال شود و تلاش مدیران و مجریان، متمرکز بر تسریع در روند اجرایی پروژه راه آهن رشت - بندر کاسپین باشد.

به گفته عباسی، تکمیل راه آهن در گیلان، اقدامی اثربخش در جهت شکوفایی ظرفیت‌های اقتصادی کشور، توسعه صادرات درون و برون مرزی و نیز تعاملات اقتصادی گسترده جهانی است.


بیشتر بخوانید


در این نشست که معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل حوزه استاندار حضور داشتند، تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نیز پیمانکاران راه آهن گیلان گزارشی از عملکرد خود ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.