درپی بازداشت چند ده نفر در آلمان به اتهام تلاش برای براندازی، وزیر کشور آلمان خواستار برخورد شدید با آن‌ها شد.

به گزارش رویترز، نانسی فزر، وزیر کشور آلمان بعد از بازداشت ۲۵ نفر به اتهام برنامه برای براندازی و اجرای کودتای نظامی در این کشور گفت: «به چنین تلاش‌هایی با تمام عواقب قانونی پاسخ خواهیم داد.»

در همین راستا شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد سفارت روسیه در برلین هرگونه ارتباط با گروه‌های تروریستی و غیرقانونی در آلمان را تکذیب کرد.

پیش از این نیز جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در واکنش به ناآرامی در این کشور ادعا کرده بود مساله این نبود که معترضان بخواهند صدایشان شنیده شود. مساله این بود که آن‌ها می‌خواستند از آن‌ها تبعیت شود.به همین دلیل دولت کانادا حق داشت که آنان را سرکوب نماید.

در همین حال ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس نیز در واکنش به اعتصاب بسیاری از مردم این کشور اعلام کرد او در دیدار با روسای پلیس برای آن‌ها روشن کرده است که پلیس از حمایت کامل او در اقدام قاطعانه برای سرکوب اعتراضات غیرقانونی برخوردار است.

این درحالی است که کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر به دلیل مقابله ایران با آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر تحریم‌هایی را علیه کشورمان اعمال کرده و بارها در امور داخلی ایران دخالت کردند.

آتش اعتراضات مردمی فرانسه به کل قاره سبز سرایت کرده و مردم با سرکوب شدید نیرو‌های امنیتی روبه‌رو هستند، اما پارلمان اروپا تنها روی مسئله ایران تمرکز کرده و به عنوان نهاد قانون‌گذار نسبت به مسائل امروز اروپا بی‌توجه است. برای مثال جلیقه زرد‌ها بار دیگر در پاریس جهت اعتراض به خیابان‌ها آمدند، یکی از معترضان به خبرگزاری آناتولی گفته شرکت در این تظاهرات بدان معناست که بی عدالتی موجود در فرانسه دیده شود.

در سرتاسر اروپا، تورم فزاینده در پس موجی از اعتراضات و اعتصابات نارضایتی فزاینده از هزینه‌های مارپیچ زندگی تاکید می‌کند و تهدیدی برای ایجاد آشفتگی‌های سیاسی اروپا شده است. با توجه به اینکه لیز تراس، نخست وزیر بریتانیا کمتر از دو ماه پس از آن که برنامه‌های اقتصادی او باعث هرج و مرج در بازار‌های مالی شد و اقتصاد بیمار را بیش‌ازپیش تحت تأثیر قرار داد، مجبور به استعفا گردید، اروپایی‌ها به دلیل جنگ روسیه در اوکراین شاهد افزایش قبوض انرژی و قیمت مواد غذایی خود بوده‌اند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
شمار افراد بی‌خانمان در آلمان افزایش یافته است بسیار عالی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار نقض حقوق بشر است و هم بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در سراسر جهان بوده است.
از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که اروپا جنایتکار نقض حقوق بشر است و هم بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در سراسر جهان بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۹ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
سران آلمان پاسخ بدن که چی شد از ناآرامی ها در ایران حمایت می کنند ولی خودشون طاقت ناآرامی را ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
زنده باد رایش
Germany
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
ببینیدرسواشدین
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۸:۰۴ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
آلمانی اصیل زاده کوتاه نمی آید تا حقش را کف خیابان از دولت کثیف حاکم آلمان بگیرد.
Estonia
ناشناس
۰۳:۳۵ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
تظاهرات تو غرب چیز معمولیه و چیز عجیبی نیست و تو غرب کلا دائم التظاهراته
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۱:۰۶ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
#آلمان بپا خیز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
خدا رو شکر، کسی فتنه می کنه دامنگیرش میشه
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۲:۴۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
حقوق بشر و آزادی و حق اعتراض و ..... اینها فقط در ایران مطرح است ؟؟؟؟!!!!
در آلمان و کانادا و فرانسه و انگل لیس باید سرکوب شوند ؟؟؟!!!!!
اما در ایران مورد حمایت همین کشورها قرار می‌گیرند!!!!
اینجاست که ثابت می‌شود دولتهای غربی آلمان. فرانسه . انگل لیس . آمریکا در یک کلمه توصیف می‌شوند : خبث ولادت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
مروری بر جنایت‌های امریکا، انگلیس و فرانسه در طول تاریخ
جنگ آمریکا در افغانستان از ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴، دوره‌ای از جنگ است که به بهانه آمریکا مبنی بر حمله القاعده به نیویورک و واشنگتن در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ آغاز شد. این جنگ ده‌ها هزار تلفات مستقیم غیرنظامی برجا گذاشت. بیش از ۴۰۰۰ سرباز آیساف و پیمانکاران غیرنظامی، ۱۵۰۰۰ نیروهای امنیت ملی افغانستان و همچنین بیش از ۲۰هزار غیرنظامی کشته‌شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
باید جنایت آلمان را به دنیا معرفی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
آلمان با فروش سلاح‌های خود و استمرار آن در سال‌های بعد، خود را شریک جنایت‌های رژیم صدام کرد و این حق جانبازان و ایثارگران است که جنایات و مداخله‌های آن‌ها را محکوم کنند.
در حقیقت در این تجمع، ایثارگران ما این مطالبه را از آلمان و سیاستمداران آن در نقض حقوق ملت ایران داشتند و اعتراض خود را از آثاری که هنوز جانبازان شیمیایی از سلاح های اهدایی آنها به صدام پیدا کردند، اعلام می کنند.
به تناسب وضعیتی که آن ها اتخاد می کنند، جمهوری اسلامی ایران مسلما در موقعیت انفعالی نخواهد بود. یقینا" جمهوری اسلامی اقداماتی که منافع ملتش را تامین کند، در دستور کار خود خواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
در دوران جنگ تحمیلی در اثر ارسال جنگ‌افزارهای شیمیایی به رژیم بعث عراق بسیاری از رزمندگان مدافع میهن اسلامی شیمیایی و دچار عوارض ناشی از آن شده‌اند و شهر سردشت و ساکنان آن نمونه عینی جنایت صدام و شریک آن آلمان است.
با انتقاد از رفتار دوگانه سیاست‌مداران آلمانی در حمایت از اغتشاشگران و مداخله در امور کشور ما یادآور شد
کشور آلمان که در حال حاضر خود را داعیه‌دار حمایت از مردم ایران و حقوق‌بشر می‌داند؛ فراموش کرده‌ که در دوران هشت سال دفاع مقدس با ارسال بمب‌های شیمیایی چه بر سر ملت ایران آورده‌است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
آمریکا و تروریست‌های اروپایی ازجمله آلمان، بزرگ‌ترین کشورهای ناقض حقوق‌بشر در جهان هستند. امروز جانبازان شیمیایی ما نمی‌توانند به‌راحتی تنفس کنند و بسیاری از بیماری‌های خونی ناشی از عوارض شیمیایی دوران جنگ تحمیلی به فرزندان ایثارگران ما منتقل‌شده است که مسبب اصلی آن کشور آلمان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
آلمان منتظر پاسخ به اقداماتش باشد
یران موضع انفعالی در قبال مداخلات آلمان ندارد و به‌یقین متناسب با وضعیت موجود در جهت حمایت از منافع مردم اقداماتی را اتخاذ خواهد کرد...
ایران موضع انفعالی در قبال مداخلات آلمان ندارد و به‌یقین متناسب با وضعیت موجود در جهت حمایت از منافع مردم اقداماتی را اتخاذ خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
غرب پرست های ابله ایرانی نمیفهمن، البته می فهمن خودش رو زدن به اون کوچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
فساد و دروغ و.... توی شبکه اجتماعی زیاد شده و این باعث میشه این شبکه ها در آینده نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
REZA
۱۵:۴۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
استکبار یعنی همین .اگرسرکوب کردن باشد اگر توسط غربی ها باشد خوب است واگر توسط غیر غربی ها باشد بداست .دیکتاتوری اگر کار غربی ها باشد خوب است واگرکار غیرغربی ها باشد بداست .استکبار یعنی غربی ها همه کارهایشان درست است وغیرغربی ها همه کارشان بداست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
وقتی شما کشورهای اروپایی آتش فتنه
و نا آرامیها و بر اندازی را به جان کشورهای دیگر می اندازید و در سایر
کشورها دخالت می کنید ، باید بدانید که هیچ ظلمی از طرف خدا بی جواب نمی ماند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
ان شا الله که بدتر از کشور ما بشه
آخرین اخبار