معاون پژوهش دانشگاه ارومیه:

۹۹۶مقاله از دانشگاه های آذربایجان غربی در پایگاهISC ثبت شده است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه از ثبت ۹۹۶ مقاله از دانشگاه های استان در پایگاه استنادی ISC خبر داد.

عباس شفیعی پیش از ظهر چهارشنبه در آئین تجلیل از ۵۵ پژوهشگر و فناور برتر دانشگاه‌های آذربایجان غربی و پیشکسوتان علوم پایه اظهار کرد: در ۱۸ ماه اخیر تعداد مقالات نمایه شده دانشگاه‌های استان در پایگاه استنادی ISC نسبت به مدت مشابه سال قبل خود رشد را داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت ۹۹۶ مقاله در این پایگاه از دانشگاه‌های استان ثبت شد که دانشگاه ارومیه با ۶۸۵ مقاله بیشترین مقاله را داشته است.

شفیعی، با اشاره به اینکه در ۱۸ ماه اخیر ۷۹ طرح دانشگاهی در استان توانستند با دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات پژوهشی قرار داد منعقد کنند، اظهار کرد: هرچند رشد را در این حوزه شاهد هستیم اما درمقیاس کشوری اعداد چندان هم مناسب استان نیستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه یاد آور شد: در سال گذشته بودجه پژوهش دانشگاه‌های استان که یک میلیارد تومان بود از سمت سازمان برنامه و بودجه استان تخصیص داده نشد امید است با اختصاص بودجه‌های مناسب به پژوهش و ورود صنایع استان به پژوهش شاهد تحول در این حوزه باشیم، در ۱۸ ماه اخیر تعداد ۹ اختراع در دانشگاه‌های استان ثبت شد.

شفیعی ادامه داد: در حال حاضر تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان ۱۸۸۳ نفر است که دانشگاه آزاد با ۶۳۹ نفر بیشترین تعداد هئیت علمی را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.