سرمای هوا مصرف گاز در آذربایجان غربی را افزایش داد

رئیس اداره اندازه گیری و توزیع شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: میزان مصرف گاز در استان نسبت به ۲۴ ساعت پیش از آن، یک میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

علی محمودی رئیس اداره اندازه گیری و توزیع شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، شاهد مصرف ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی در آذربایجان غربی بودیم در حالیکه این رقم در ۲۴ ساعت پیش از آن، ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب بود.

وی اضافه کرد: این میزان مصرف با توجه به وجود ۹۸۹ هزار مشترک خانگی، متوسط مصرف ۲۵ مترمکعب برای هر خانوار را نشان می‌دهد و با توجه به آمار موجود، در ۲۴ ساعت گذشته هر خانوار معادل ۲۹ لیتر سوخت مایع در آذربایجان غربی مصرف کرده است.

رئیس اداره اندازه گیری و توزیع شرکت گاز آذربایجان غربی ادامه داد: علت اصلی این افزایش مصرف، کاهش دما بوده است.
محمودی با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت سرما، مصارف کارخانه‌های سیمان و نیروگاه‌ها در آذربایجان غربی محدود شده، افزود: و هیچ مصرفی در بخش صنایع و نیروگاهی نداریم و برخی مشاغل فصلی نظیر کوره‌های آجرپزی هم تعطیل کرده و اصلا مصرف نمی‌کنند.

وی گفت: در صورت ادامه کاهش دمای هوا، پیش بینی می‌کنیم که میزان مصرف به رکورد ۳۲ میلیون مترمکعب در روز سال گذشته نیز برسد و حتی از آن عبور کند که البته صرفه جویی جزیی هر خانوار می‌تواند کمک کار ما در ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم باشد.
در آذربایجان غربی حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک گاز طبیعی وجود دارد که ۹۸۹ هزار مشترک آن، خانگی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.