مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: این اداره‌کل آمادگی دارد با همکاری اداره‌کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان یادمان شهید خالد حیدری در مهاباد را به ثبت ملی برساند.

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: دفاع مقدس گنجینه باارزشی است که معرفی و تبیین آن یک وظیفه همگانی است تا نسل جوان با آن آشنایی پیدا کنند.

وی اضافه کرد: در سطح استان پنج یادمان دفاع مقدس ثبت ملی شده است و ثبت این آثار در حفظ و نگهداری معرفی آن‌ها در سطح کشور بسیار مهم است.

صفری ادامه داد: همچنین این اداره‌کل آمادگی دارد در تهیه نماد‌ها و المان‌های شهدا و دفاع مقدس با اداره‌کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان همکاری داشته باشد.

سرلشکر خلبان «خالد حیدری» از تیرپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در نخستین روز جنگ تحمیلی و هنگام ماموریت هوایی در عراق به درجه رفیع شهادت نایل و در آسمان جاودانه شد.

هم اکنون در ورودی مهاباد از سمت ارومیه، ماکت یک هواپیمای جنگی «فانتوم» به همراه سردیس سرلشکر شهید خلبان «خالد حیدری» قرار دارد بلوار و پارک مجاور وسط آن هم به نام این شهید بزرگ مزین شده‌است.

این هواپیما، در واقع از نسل همان هواپیماهایی است که خلبان شهید «خالد حیدری» و همرزمانش در عملیات «آلفارد» با آن مواضع نیروهای بعث را در عمق خاک عراق بمباران کردند و هنگام بازگشت از عملیات مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و در رودخانه دجله سقوط کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.