مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد از دستگیری شکارچیان غیرمجاز و کشف و ضبط یک قبضه اسلحه قبل از هرگونه اقدام به شکار خبر داد.

افشار کاوه مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد  اظهار کرد: در پی گشت و کنترل نیرو‌های یگان حفاظت محیط‌زیست این منطقه پس از رصد و دوربین کشی در ارتفاعات این منطقه، دو نفر متخلف زیست‌محیطی مشاهده گردید که پس از چند ساعت تعقیب و گریز در تاریکی شب موفق به دستگیری آن‌ها شدند و یک قبضه اسلحه گلوله‌زنی٢٧٠ از این متخلفین قبل از هرگونه اقدام به شکار کشف و ضبط شد.

او تصریح کرد: علاوه بر یک قبضه اسلحه ٢٠ عدد فشنگ، یک دستگاه دوربین چشمی و سایر ادوات شکار از این متخلفین کشف و ضبط شد.

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: پرونده این متخلفین پس از تنظیم صورت‌جلسه اولیه جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد و ادوات کشف شده از آن‌ها تا صدور رأی قطعی نزد این اداره باقی می‌ماند.

کاوه اضافه کرد: قانون برای برخورد با متخلفین زیست‌محیطی هیچ‌گونه مماشاتی ندارد و متخلفین علاوه بر ضبط سلاح به حبس و جریمه نقدی نیز محکوم می‌شوند.

او از دوستداران محیط‌زیست درخواست کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل جفت‌گیری حیات‌وحش در مناطق استان، در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست‌محیطی با سامانه شبانه‌روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

 

برچسب ها: محیط زیست ، سفیدکوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.