رئیس پلیس راهور استان ایلام خبر داد

اجرای طرح برخورد با خودرو‌های پلاک مخدوش و فاقد پلاک در ایلام

رئیس پلیس راهور استان ایلام گفت: با توجه به اینکه مخدوش کردن و تردد خودرو‌های فاقد پلاک توسط رانندگان جرم محسوب می‌شود، پلیس راهور برخورد قاطع با متخلفان را در دستور کار خود قرار داده است.

سرهنگ علی احمد شاوردی رئیس پلیس راهور استان ایلام با بیان اینکه تغییر و مخدوش کردن پلاک خودرو جرم است از طرح تشدید برخورد با خودرو‌های پلاک مخدوش در سطح استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مخدوش کردن و تردد خودرو‌های فاقد پلاک توسط رانندگان جرم محسوب می‌شود، پلیس راهور برخورد قاطع با متخلفان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: تعداد معدودی از رانندگان به جهت فرار از تخلفات ارتکابی و اعمال جریمه توسط دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات و ماموران، اقدام به مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه خود می‌کنند که این امر نه تنها تخلف نیست بلکه جرم محسوب می‌شود.

وی گفت: مخدوش کردن پلاک نشان می‌دهد که راننده قصد انجام تخلفی خاص با خودرو دارد که این تخلف می‌تواند در حوزه رانندگی یا خارج از آن باشد.

وی بیان کرد: با توجه به تخلفات و جرائم برخی رانندگان و در راستای نهادینه کردن قوانین و مقررات جاری، پیشگیری از تخلفات و جرائم رانندگی، ضمن اعمال قانون، رانندگان متخلف جرائم مرتبط با پلاک وسایل نقلیه نیز برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر فردی در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی تغییر دهد و یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به آن الصاق نماید یا برای آن پلاک تقلبی بکار برد یا چنین وسایلی را با علم به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد و همچنین هر فردی به نحوی از انحاء در شماره شاسی، موتور یا پلاک وسیله نقلیه موتوری و یا پلاک‌های موتور و شاسی که از طریق کارخانه سازنده حک یا نصب شده بدون تحصیل مجوز از راهنمایی و رانندگی تغییر و آن را از صورت اصلی کارخانه خارج کند، به حبس از شش ماه تا یکسال محکوم خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.