کنترل توزیع سوخت در سرپل ذهاب برای جلوگیری از فعالیت سودجویان/انجام بیش از ۲ هزار و ۶۴۱ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری سرپل ذهاب از کنترل توزیع سوخت در سرپل ذهاب برای جلوگیری از فعالیت سودجویان خبر داد.

سیروس صادقی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری سرپل ذهاب گفت : با شروع فصل سرما تقاضا برای سوخت در سرپل ذهاب افزایش یافته و مشکلاتی در زمینه قاچاق توسط کامیون داران در ۲ بازارچه مرزی پرویزخان و شیخ صله ایجاد شده است.

وی افزود: افرادی که در روستا‌ها متقاضی نفت سفید هستند در صورت تأیید توسط بخشدار، دهیار و شورا‌های اسلامی سهمیه دریافت می‌کنند و برای جلوگیری از قاچاق، سهمیه نفت سفید خانوار‌هایی که از نعمت گاز برخوردارند قطع می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری سرپل ذهاب تصریح کرد: در داخل کشور هر لیتر نفت ۱۶۰ هزار تومان و در آن سوی مرز ۲ هزار و ۵۰۰ تومان قاچاق و خریدار دارد و موجب سو استفاده سودجویان شده است.

صادقی بیان کرد: در بحث بنزین متأسفانه با در دسترس بودن کارت بنزین به صورت آزاد در جایگاه‌های سوخت زمینه برای قاچاق این انرژی فراهم شده و باید کارت بنزین آزاد در جایگاه‌ها کنترل شده و در صورت لزوم جمع آوری شود.

وی ادامه داد: متأسفانه سال گذشته ۲ هزار رأس احشام از مرز غیرقانونی قاچاق شدند و برای جلوگیری از این موضوع پلاک کوبی و بیمه دام، جهاد کشاورزی و دامپزشکی و تیم‌نظارتی برای راست آزمایی دامپزشکی موظف هستند تمهیدات لازم به کار گیرند..

بیش از ۲ هزار و ۶۴۱ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی انجام شد

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: امسال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۶۴۱ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی در این شهرستان انجام شده که در این راستا ۷۳ مورد با تشکیل پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

محمد حیدری افزود: صاحبان واحد‌های متخلف در مجموع به ۱۱۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده اند.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون از مجموع ۵۵۸ مورد بازرسی از خبازی‌های سطح شهرستان ۷۵ مورد متخلف با تشکیل پرونده به ۱۱۰ میلیون تومان پرداخت جریمه نقدی معرفی شدند و ۵۷ مورد اخطار کتبی نیز برای متخلفان صادر شده و هشت مورد از خبازی‌ها نیز به میزان ۶۸ کیسه کسر سهمیه شدند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: مهمترین تخلف واحد‌های صنفی متخلف، کم فروشی و گران فروشی، درج نکردن قیمت و رعایت نکردن مسایل بهداشتی بوده است.

وی اظهار داشت: تخلف از کسی پذیرفته نیست و با متخلفانی که باعث اخلال در نظام بازار شوند باید برخورد شود و در برخورد با اخلال کنندگان اقتصادی و برهم زنندگان بازار هیچ اغماضی نشود.

حیدری ادامه داد: در راستای تثبیت قیمت‌ها و تنظیم بازار نیز از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۱ تن برنج، ۳۲ تن شکر، ۱۸ تن قند و بیش از ۲ هزار تن گوشت با قیمت تعادلی در شهرستان توزیع شد.

او گفت:در راستای تنظیم و ثبات بازار باید گشت‌های مشترک و بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف به طور مستمر، وضعیت موجود را رصد و با متخلفان بدون هرگونه چشم پوشی برخورد کنند.

پرداخت ۲۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزا

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: ۲۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات توسط بانک‌های عامل برای طرح‌های اشتغال زا در این شهرستان در قالب ۳۲۶ طرح پرداخت شده است.

محمد حیدری افزود: امسال در مجموع ۳۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ایجاد ۳۶۴ طرح به قصرشیرین ابلاغ شده که از این میزان ۳۲۶ طرح آن معادل ۳۲۶ نفر اشتغالزایی محقق شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در اجرای بند ۲ تصره ۱۶ و بند الف تبصره ۱۸ در مجموع ۳۷۴ نفر اشتغالزایی توسط کمیته امداد، بهزیستی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی ایجاد شده است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین با اشاره به سهم ۲ میلیارد دلاری تجارت خارجی مرز پرویزخان طی امسال ظرفیت مرز‌های خسروی و پرویزخان و وجود شرکت‌های مختلف در این مرز‌ها گفت: باید تلاش کنیم تا با سرمایه گذاری در مرز خسروی و توسعه آن و به کارگیری جوانان و افراد بومی در شرکت‌های خدماتی و تجاری و صنف‌های مختلف فعال در مرز‌ها از فرصت موجود برای اتشغال پایدار و توسعه و رونق شهرستان استفاده کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.