استاندار هرمزگان گفت: عوارض آلایندگی میدان‌های نفتی باید به شهرستان بوموسی پرداخت شود.

مهدی دوستی در نشست فوق‌العاده شورای اداری هرمزگان گفت: این موضوع باید از سوی معاون اول رئیس جمهور و سازمان‌های امور مالیاتی پیگیری شود و سازمان برنامه و بودجه استان برای تحقق آن تلاش کند.

او بر تهیه بسته مشوق‌های سرمایه‌گذاری در بوموسی و پیگیری پرداخت حق آلایندگی فلات قاره به این جزیره تاکید کرد و گفت: پرداخت این عوارض می‌تواند بسیاری از مشکلات این منطقه راهبردی استان را حل کند.

استاندار هرمزگان به اهمیت جزایر سه‌گانه بوموسی، تنب بزرگ و کوچک اشاره کرد و گفت: جزیره بوموسی باید به صورت ویژه در تصمیم‌گیری‌ها دیده شود و مدیران از هیچ تلاشی برای پیشرفت و آبادانی این جزیره دریغ نکنند.

دوستی در بررسی روند ساخت ناحیه صنعتی جزیره بوموسی، نیز گفت: باید با بررسی‌های دقیق و کارشناسی، طرح‌هایی برای برنامه هفتم توسعه پیشنهاد، و برای ارائه در هیات دولت آماده شود تا بر اساس آن سرمایه‌گذاران برای حضور در جزیره تشویق شوند.

او با تاکید بر لزوم اصلاح شبکه آبرسانی به مردم جزیره بوموسی، گفت: برای اعطاء تسهیلات کم بهره به مردم بمنظور سرعت بخشیدن در اصلاح شبکه خانگی آب، آمادگی لازم وجود دارد.

استاندار هرمزگان با اشاره به لزوم تعارض قانون واگذاری منازل سازمانی و معافیت ساکنان جزایر از فرم «ج»، گفت: در این خصوص نامه‌ای برای دبیر هیات دولت فرستاده و درخواست می‌شود تا در زمینه فرم جیم در جزیره بوموسی استثنا قائل شوند.

مهدی دوستی با اشاره به اختصاص پنج میلیارد تومان، ویژه آغاز طرح بازسازی و اصلاح شبکه فشار متوسط پیرامون جزیره بوموسی گفت: باتوجه به قول مساعدت وزیر نیرو برای تامین برق جزایر، باید پیگیر تحقق آن باشیم.

او به ساخت سردخانه‌هایی به ظرفیت دو هزار و ۲۵۰ تُن در جزایر بوموسی و تنب بزرگ و کوچک هم اشاره کرد و گفت: ضروری است برای فعال سازی رویه‌های صید و صیادی در شهرستان بوموسی، شیلات استان برروی ماهی‌های قابل صید و مناسب صنایع تبدیلی مطالعه کند تا با تکمیل این زنجیره بتوانیم توسعه در جزیره را محقق کنیم.

استاندار هرمزگان گفت: اکنون این آمادگی وجود دارد تا تسهیلات کم بهره و کمک‌های فنی و اعتباری استانداری را برای راه‌اندازی طرح‌های پرورش ماهی در قفس و خط فیله ماهی در جزیره بوموسی اختصاص دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.