فرماندار ویژه سیرجان گفت: با توجه به ظرفیت های منطقه شکار ممنوع گود غول شهرستان سیرجان، این منطقه باید به منطقه حفاظت شده تبدیل شود. 

کارگروه مشترک محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان سیرجان به ریاست فرماندار ویژه سیرجان و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی به منظور ارتقای منطقه گود غول به منطقه حفاظت شده و بررسی مشکلات عرصه های طبیعی و جنگل های بنه در محل فرمانداری برگزار شد.

علی یعقوبی، فرماندار ویژه سیرجان بر ارتقای سطح حفاظتی منطقه شکار ممنوع گود غول به منطقه حفاظت شده تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت و ظرفیت های موجود و تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی، اقدامات لازم برای ارتقای سطح حفاظتی گود غول در حال انجام است.

او افزود: در این رابطه مکاتبات و پیگیری‌های لازم در سطح کشوری در سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفته و هم اکنون با توجه به جلسات متعدد و تفاهم نامه‌ها بین دستگاه‌های مرتبط، موضوع در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان  قرار گرفته  است و از سوی اداره محیط زیست شهرستان در حال پیگیری می‌باشد.

هفته گذشته فرماندار ویژه سیرجان از منطقه شکار ممنوع گود غول بازدید و ضمن بررسی وضعیت این منطقه با محیط بانان دیدار کرد.

منطقه شکار ممنوع گود غول در فاصله  ۴۰ کیلومتری غرب شهر سیرجان قرار دارد. مساحت این منطقه ۵۰ هزار و ۱۷۵ هکتار است. این منطقه دارای چشمه های آب فراوان است و همچنین زیستگاه جانورانی نظیر کل و بز، قوچ و میش، گرگ، روباه، جبیر، کبک، تیهو، عقاب طلایی، سارگپه پا بلند، دلیجه، شاهین، کبوتر چاهی، کوکر شکم سیاه، چکاوک، زاغ بور و هوبره است. گود غول مکانی مناسب برای پرنده نگری محسوب می شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار