مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از افزایش سقف تسهیلات فردی و پیشتیبان در حوزه مشاغل خانگی در این استان خبر داد.

حامد آرامش اظهارداشت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز شاغلان خانگی و پیگیری‌های دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت متبوع، سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به ۱۵۰ میلیون تومان و سقف تسهیلات پشتیبان یا کارفرمایی به ازای بکارگیری افراد مددجو متناسب با سقف فردی حداکثر تا چهار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی افزود: این رشد ۵۰ درصدی در تسهیلات فردی و ۱۰۰ درصدی در تسهیلات پشتیبان، بیانگر توجه دولت مردمی سیزدهم به ایجاد اشتغال پایدار، رفع بیکاری، فقرزدایی و حمایت از زنان و جوانان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این استان با داشتن فرهنگ غنی از شمال تا جنوب دارای ظرفیت‌های ممتازی برای ایجاد و توسعه مشاغل خانگی است و رویکرد این داره‌کل همکاری با دیگر دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل و حمایت از فعالان این حوزه است.

وی گفت: دولت سیزدهم با تسهیلگری و مانع‌زدایی در صدور مجوز‌های کسب و کار، بویژه مجوز مشاغل خانگی توجه به امر اشتغال را بصورت عینی و عملی نمایان کرده و می‌بایست جویندگان کار بویژه بانوان از این فرصت استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار