اداره کل هواشناسی استان فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد نسبت به نفوذ سامانه بارش باران، برف و کاهش دما در روز‌های شنبه و یکشنبه ۱۹ و ۲۰ آذرماه در این استان هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی فارس اعلام کرد: این سامانه جدید با بارش باران در نواحی جنوب شرقی، بارش برف در نواحی شرقی و شمال شرق ادامه دارد.

مسعود حقیقت گفت: روز شنبه ۱۹ آذرماه در نواحی جنوب شرق، شرق و شمال استان و برای یکشنبه ۲۰ آذرماه هم در همین نواحی بارش برف و باران پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی فارس گفت: همزمان با فعالیت این سامانه احتمال لغزندگی و کاهش شعاع دید در جاده ها، اختلال در عبور از گذرگاه کوهستانی و یخ زدن محصولات کشاورزی، وجود دارد.

او گفت: احتیاط در سفر‌های برون شهری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی، اقدام لازم برای برای فعالیت‌های عمرانی و بتن ریزی، مدیریت در مصرف انرژی، محافظت از سیستم‌های آبیاری تحت فشار و سیستم آبیاری شهری نیز توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی فارس همچنین اعلام کرد: تا ساعت ۳۰/ ۹ پنجشنبه ۱۷ آذر ماه در ۲۸ ایستگاه هواشناسی فارس باران به ثبت رسیده که شهرستان کازرون با ۱۱۲ میلی متر در صدر میزان بارندگی فارس قرار گرفت.

حقیقت گفت: پس ازکازرون، شهرک گلستان شیراز با ۹۰، شیراز با ۶۳، سپیدان و مرودشت با ۶۱ و زرقان با ۶۰ میلی متر در رتبه‌های بعدی از نظر میزان بارندگی اخیر قرار گرفتند.

همچنین در سد درود زن نیز ۳۲ میلی متر باران باریده است و شهرستان‌های لارستان، گراش و منطقه فورگ با حدود یک میلی متر کمترین میزبان بارندگی اخیرداشته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار