حجت الاسلام احمد شیخ بهایی در خطبههای نماز جمعه امروز که در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان برگزار شد، ۲ مرحله مهم اعمال را مراقبه و محاسبه دانست و گفت: نخست باید در زندگی مراقبت کرد و گناهی از انسان سر نزند.
او با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه حشر مبنی بر هشدار به انسان نسبت به غفلت و فراموشی که منجر به این میشود، خداوند هم انسان را به خود واگذار کند، افزود: هوی و هوسها و جنود شیطان، باعث غفلت انسان میشود.
خطیب جمعه کرمان بر تلاش نسبت به انجام اعمال صالح در همین دنیا تاکید کرد و بیان داشت: این دنیا، دنیای دیگر را میسازد و وقتی آن سوی پُل رفتیم دیگر وقت عبادت نیست؛ بنابراین جدای از خود باید مراقب یکدیگر نیز باشیم؛ زیرا کشتی از هر طرف که سوراخ شود همه غرق میشوند.
او موضع گیری بجا نسبت به آنچه در جامعه میگذرد را هم مورد تاکید قرار داد و افزود: گاهی نجات جامعه در یک نفر متوقف میشود؛ مانند امام خمینی (ره) که امت را متحد و همه را در این مسیر وارد و سربازانی مانند سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی تربیت کرد که ملتها را نجات دادند و در زمان ما هم امام خامنهای (مدظله العالی) با تکیه بر خدا و بصیرت نافذ و دید باز و آگاهی کامل و عنایات پروردگار، این انقلاب را پیش میبرد.
حجت الاسلام شیخ بهایی بیان کرد: با وجود انقلاب اسلامی، هیچ عذری نداریم، به ویژه ما کرمانیها باید نگاه کنیم و ببینیم چه قدر از مجاورت حاج قاسم بهره بردیم و از مکتب او استفاده کردیم؟
او افزود: قرآن و نهج البلاغه را باید تقوانامه نامید؛ زیرا پیشرفت ، زندگی شیرین، نسل سالم، صالح و... همه در پرتو تقوا حاصل میشود.
خطیب جمعه کرمان در خطبه دوم نمازجمعه با بیان اینکه در آن پیچ تاریخی هستیم که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بدان اشاره کردند؛ گفت: یکی از بزرگترین عاملهای سقوط ابرقدرت آمریکا، انقلاب اسلامی است.
او افزود: دشمن از راههای مختلف علیه انقلاب وارد شد و ابتدا با حمایت شدید از رژیم شاهنشاهی و بعد از آن با حمایت از گروههای تجزیه طلب و سپس جنگ تحمیلی و حمایت مستقیم از صدام و بعد هم شروع به تهاجم فرهنگی کرد و توطئههای متعددی را برنامه ریزی کرد و اخیرا هم اغتشاشات که آخرین تیر ترکش آمریکا است؛ اما آنچه ملت و انقلاب را نگه داشته بصیرت و آگاهی مردم است؛ زیرا این نظام متعلق به مردم است.
حجت الاسلام شیخ بهایی تصریح کرد: اعتراض، مطالبه گری و انتقاد سازنده، جزو محتوای انقلاب است که نظام با آن پیشرفت میکند؛ اما اینکه به بهانه اعتراض اموال عمومی را به آتش و انسانهای مظلوم را به شدیدترین وجه به شهادت برسانند و پای داعش را به کشور باز کنند و بی حیایی را رواج بدهند، درست نیست و مردم به خوبی حق و باطل را تشخیص میدهند.
او ادامه داد: «استقلال» ثمره این انقلاب است و مردم در انتخاب خود آزاد هستند و در انتخابات حرف خود را میزنند و در جلسات نقد و بررسی، نظرات و اعتراضات خود را میگویند و انقلاب با همینها خود را از درون ترمیم و از برون رشد میدهد و با نظر مردم، قانون و طرح و برنامه نوشته و اجرا میشود و کسانی که به قانون عمل نمیکنند و یا کم کاری دارند؛ دستگاههای نظارتی بالای سر آنها است و در همه این مراحل تلاش بر این است که از قانون تخطی نشود.
او با اشاره به اینکه خدا را شکر که دشمنان ما را از احمقها قرار داد؛ تصریح کرد: دشمن با آتش زدن آستان امامزادگان و سوزاندن قرآن و کشیدن حجاب از سر زنان و... از همان اول بر خلاف مبانی صریح مردم اقدام کرد؛ اما نظام به زیبایی مدیریت کرد و اگر نام آن مماشات بود، ممشات حکیمانهای است؛ زیرا دشمن میخواست با کشته سازی، سوریه سازی را در این کشور پیاده کند؛ اما خدا نخواست و نقشه دشمن به سنگ خورد و کسانی فریب شعارهای به ظاهر زیبا با محتوای زشت را خورده بودند.
خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه نگاه همه مردم به انگشت اشاره رهبری است و ایشان فرمودند: مشکل نظام چند نفر اغتشاشگر نیست و ما با اصل نظام استکباری در عالم در افتادیم؛ تأکید کرد: خود را سرگرم پیاده نظامها نباید کرد.
او بیان کرد: مدیریت صحیح و برنامه ریزی کلان برای حل مشکلات اقتصادی با به کار گرفتن ظرفیت هایی، چون دریاها و... برای تولید ثروت عظیم برای کشور صورت خواهد گرفت و مسئولان به این موارد توجه کنند.
حجت الاسلام شیخ بهایی سپس با اشاره به مسئله «قناعت» که در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تأکید قرار گرفته است؛ به تفاوت قناعت و رفاه طلبی اشاره و نکاتی در این باره بیان کرد.
او در بخش دیگری از سخنانش در خصوص بی حجابیهای اخیر در کشور و بعضا کشف حجاب بیان کرد: بی حجابی، دیده شدن زن نیست؛ زیرا چادر میراث حضرت زهرا (س) است و ایشان با دفاع مستدل و محکم از حق بود که دیده میشود.
در حاشیه مراسم نماز جمعه کرمان، طومار مردمی در مطالبه گری از مجلس شورای اسلامی برای حل معضل بی حجابی و بی عفتی در جامعه امضا شد.