خطیب جمعه شهر ساری گفت: یکی از محور‌های فتنه داخلی در آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر، حجاب زدایی است.

آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: یکی از محور‌های فتنه داخلی در آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر، حجاب زدایی و آزار کسانی است که خواهان حفظ حجاب و عفت خود با الگوبرداری از حضرت فاطمه زهرا (س) هستند.

او افزود: در جنگ ترکیبی امروز، چندین مسئله از جمله مسئله فرهنگ، چادر و عمامه با هم نشانه گرفته شده است.

آیت الله لائینی با بیان اینکه عمامه پرانی و هجمه به عفاف و حجاب از مظاهر جنگ ترکیبی و فرهنگی است، گفت: نهاد‌های فرهنگی، قضایی، امنیتی و انتظامی باید با موعظه و یا مجازات با پدید آورندگان و تشدید کنندگان این گونه ناآرامی‌ها برخورد کنند.

امام جمعه ساری امر به معروف و نهی از منکر و جهاد تبیین را از وظایف اصلی برشمرد و افزود: بخشی از مسائل و مشکلات، معلول ناکارآمدی، تعلل و ترک فعل از سوی برخی دستگاه‌ها است که باید با جدیت پیگیری شود.

او با اشاره به در پیش بودن روز جهانی حقوق بشر، به شعار و عملکرد متفاوت مدعیان حقوق بشر اشاره کرد و گفت: نباید فریب شعار مدعیان دروغین حقوق بشر که خود پدید آورنده جرم و جنایت‌های بی شمار هستند را خورد.

در نماز جمعه امروز نمازگزاران با امضای طوماری خواستار برخورد جدی نهاد‌های امنیتی و قضائی با برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه بویژه برهم زنندگان عفاف و حجاب شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.