امام جمعه قم:

پیوند مردم و روحانیت گسستنی نیست

امام جمعه قم گفت: تا زمانی که مردم و روحانیت در کنار هم هستند توطئه‌های دشمن راه به جایی نخواهد برد.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه قم با اشاره به پیوند ناگسستنی مردم و روحانیت در ادوار مختلف تاریخ و نقش روحانیت در افشای اهداف استعماری دشمنان گفت: دشمن امروز با شناخت از این جایگاه و تاثیر مرجعیت و روحانیت به دنبال تضعیف ارتباط متقابل مردم و روحانیت با یکدیگر است.

او خطاب به دشمنان با بیان اینکه آزموده را آزمودن خطاست ،گفت: رهبری، روحانیت و مردم را آزمایش نکنید وگرنه پاسخ کوبنده دریافت می‌کنید.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تجمع پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم و روحانیت در مدرسه فیضیه و در محکومیت توطئه‌های دشمنان افزود: این تجمع نشان داد که حوزه‌های علمیه و روحانیت همان طور که خاستگاه انقلاب بودند همچنان خاستگاه انقلاب باقی خواهد ماند و در کنار سایر اقشار از نظام و انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو به تشریح شاخص‌های دانشجوی تراز انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: دانشجویان نظام اسلامی ماهیت ضد سلطه و همراه با عدالتخواهی دارند و در برهه‌های مختلف قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، تشکیل سپاه پاسداران، جهاد سازندگی و توسعه علم و فناوری پیشگام بوده اند.

او افزود: با همه شرایطی که در حوادث اخیر پیش آمده، طیف وسیع و گسترده‌ای از دانشجویان پیرو خط امام و رهبری هستند.

خطیب جمعه قم گفت: اگر کسی خود را دانشجو بداند، ولی از این شاخص‌ها جدا شود و در زمین دشمن بازی کند و از به شهادت رساندن مردم در خیابان‌های کشور توسط دشمنان خوشحالی کند نمی‌تواند در جنبش دانشجویی حضور فعال داشته باشند و در حقیقت به حرکت دانشجویی پشت کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: با همه این شرایط دانشجویان انقلابی همچنان در صحنه حضوری فعال دارند و دانشجویان باید بدانند که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی دوست آن‌ها نیستند.

او گفت: دشمنان استقلال ایران را نشانه گرفته اند و به دنبال تعطیلی علم و فناوری و ترویج مصرف گرایی در جامعه هستند.

خطیب جمعه قم افزود: امروز پیشرفت‌های مختلف در تولید علم و فناوری که دنیا را مبهوت ساخته است مرهون همین دانشگاه، اساتید و دانشجویان در نظام اسلامی است و ملت ایران به این دانشگاه و دانشجو افتخار می‌کند.

او همچنین با گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) دفاع از ولایت و عفاف و حجاب را از ویژگی‌های آن حضرت بر شمرد و گفت: کسانی که از اهل بیت دم میزنند باید بدانند راه فاطمیه راه پاک زیستن و رعایت عفاف و حجاب است و ادای بیگانگان را درآوردن و به ساز آن‌ها حرکت کردن از مکتب اسلامی دور است.

امام جمعه قم افزود: دختران و بانوان ما بدانند دشمن به دنبال تکمیل ماموریت رضاخان برای برداشتن چادر از سر زنان در کشور است تا زنان با ظاهر دشمن پسند در جامعه حضور پیدا کنند.

منبع:خبرگزاری صدا  و سیما

برچسب ها: نماز جمعه قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار