مدیر جهادکشاورزی شهرستان چرداول گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری حدود ۲۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گلرنگ اختصاص یابد.

سهراب پسندیده مدیر جهادکشاورزی چرداول از آغاز کشت گلرنگ در مزارع طرح جهش تولید در دیمزار‌های شهرستان چرداول خبر داد و اظهار داشت: دانه‌های روغنی خصوصاً گلرنگ به دلیل داشتن مقدار زیادی از اسید‌های چرب غیراشباع به منظور تغذیه انسانی و کنجاله آن در خوراک دام دربین محصولات زراعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همچنین طویل بودن ریشه و به تبع آن جذب حداکثری آب از بخش‌های عمیق خاک به عنوان یک محصول مقاوم به کمبود آب نیز محسوب می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه گلرنگ یکی از گزینه‌های مناسب برای قرار گرفتن در تناوب با غلات است، درباره مقدار بذر مصرفی و شرایط کشت این محصول افزود: مقدار بذر مصرفی ۲۵ کیلوگرم در هکتار با استفاده از دستگاه عمیقکار است و در صورت دست پاش مقدار بذر بایستی افزایش یابد.

وی گفت: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود ۲۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گلرنگ اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه کاشت این محصول به اصلاح خاک کمک می‌کند، افزود: ترویج و کشت دانه‌های روغنی چون گلرنگ به عنوان محصول تناوبی از اهداف طرح جهش تولید در دیم زار‌ها است و میانگین برداشت گلرنگ در این طرح حدود ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار پیش بینی می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.