شاخص کل بورس با اُفت ۱۹ هزار و ۹۳ واحدی در تراز یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۷۳۷ واحدی ایستاد و پله یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را از دست داد.

شنبه (۱۹ آذر) در ابتدای بازار شاخص کل بورس با اُفت ۶۲۲ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۲ هزار و ۲۰۸ واحدی قرار گرفت. با اتمام بازار شاخص کل بورس با اُفت ۱۹ هزار و ۹۳ واحدی در تراز یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۷۳۷ واحدی ایستاد و پله یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را از دست داد.

آقای محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار امروز روند منفی سنگینی را پشت سر گذاشت و ارتفاع یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را از دست داد در دو هفته اخیر بیشتر اقبال بازار به سوی نماد هم کوچک بازار بود.

او می‌گوید: لید امروز بازار مانند چند روز گذشته گروه خودرویی بود و به سبب منفی‌های این گروه بازار تحث تاثیر قرار گرفت البته که پارامتر‌های مختلفی مانند ابهامات بودجه، نرخ جهانی نفت و قطعی گاز صنایع بازار سردرگم کرده است.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۲ هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان رسید. «میدکو»، «فولاد» و «وپارسار» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خودرو»، «خساپا» و «خگستر» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با اُفت ۴ هزار و ۲۵۴ واحدی روی پله ۴۱۲ هزار و ۸۳۰ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد سهم به ارزش ۲ هزار و ۵۰۴ هزار تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با اُفت ۱۰۸ واحدی روی پله ۱۸ هزار و ۴۵۵ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد هزار و ۴۵۰ میلیارد سهم به ارزش ۵۳۴ میلیارد تومان رسید.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ هزار و ۹۲۴ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فرآورده نفتی» و «شیمیایی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های وپترو، دروز و شلعاب بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های کساوه، وپارسا و ولملت بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های فغدیر، سبزوار و نوین بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت نطرین، سدبیر و ثغرب بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، فردا و فیروزا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، فیروزا و افران در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و اوصتا و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های آوند، کارا و سپیدما در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های کمند، افران و ورنا بیشترین ارزش معامله و نماد‌های، خساپا، خودرو و شستا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های کارا، اخزا ۹۱۴۴ و اوصتا بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، کارا و کرمان بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
3 ساله پالایش منتظره قیمت اولیه شو ببینه، یه بازیگردانم از خودشون به اسم امیدناله آوردن تو قیمت پایین بخره با ناو بالا ابطال بزنه
خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
الان که دیگه مشکل اساسنامه و بازارگردان ۲صندوق نحس و بی صاحب حل شده و باید به ناوش نزدیک بشه باز چه مر گ شه که از زیرمجموعه هاش بیشتر منفی می خوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
زندگیم نابود شد که این دارایکم زندگیتو نابود کنه به حق مولا علی
چرا دروغ میگید؟
حداقل این حرفا را نزنید؟
مگه نگفتید قیمت را به ناو میرسونیم؟
مگه نگفتید توزیع عادلانه ثروت ؟
آیا دروغ گفتن جرم نیست؟
آیا خوردن حق زن و بچه من جرم نیست؟
مگه پارسال رییس بورس نگفت تا عید قیمتها به عرضه اولیه میرسن؟
خدا شاهده داغون داغونم
Iran (Islamic Republic of)
محمدپور
۱۷:۰۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
الان یک هفته هست برنج تو خونه نداریم
خانم میگه برو بازار منم هر روز بهونه میارم که فردا میرم
امروز ظهر فلافل خوردیم
همش میگم شاید فرجی بشه امروز دیگه مثبتی بخوره شاید پول برنج گیرم بیاد ولی غافل از اینکه هرروز سرمایه زندگیم را دارن با حقه گری جلو چشمانم آب میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
دارایکم میگفن بازارگردان گرفته سهم رشد میکنه چی شد هرروز داره افت میکنه بیچاره کردن سهامدار وبعد ۳ سال حاضر نیستن به قیمت عرضه اولیه برسانن خدایا نتیجه اعتماد اینه ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۱۷:۰۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
من با ذات بازار مشکل ندارم
من فقط با وعده های دروغین مسئولین بورس بدبخت شدم
چرا نذاشتن من سهم دارا را تو ۱۰تومن بفروشم؟
همش وعده دروغین که قیمت را به ناو میرسونیم
پول جهیزیه م رفت . تو خونه م دعوا شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
صندوقِ دولت . دارایکم . پالایش یکم

گولمون زدن مثل همیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
عجب بدبختی گیر کردیم
دارایکم نمونه ی بارز ظلم در حق مردم
آخرین اخبار