قائم مقام رئیس رسانه ملی در امور فرهنگی گفت: ماموریت شهدای رسانه بازنمایی قدرت ملت ایران به مستکبران جهان بود.

در مراسم آیین گرامیداشت هفدهمین سالگرد شهادت شهدای اصحاب رسانه و ارتش وحید جلیلی قائم مقام رئیس رسانه ملی در امور فرهنگی با اشاره به جایگاه شهدای رسانه گفت: شهدای رسانه و نیرو‌های مسلح در مسیر انجام وظیفه خود جان خود را از دست دادند و جامعه رسانه‌ای را داغدار کردند.

وی افزود: مأموریتی که همکاران شهید ما در این مسیر برعهده داشتند بازنمایی رسانه‌ای برافراشته نگه داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در یک مانور نظامی و به رخ کشیدن قدرت ملت ایران به طواغیت و مستکبران جهان بود.

قائم مقام رئیس رسانه ملی در امور فرهنگی با اشاره به هفدهمین سالروز عروج شهدای رسانه متذکر شد: امروز ۱۷ سال از پرکشیدن و خروج این عزیزان از جهان فانی می‌گذرد و می‌بینیم مسیری که آن‌ها رفتند و وظیفه‌ای که ادا کردند ادامه دارد و پرچمی‌که اکنون در اهتزاز است ثمره تلاش آن هاست.

جلیلی تصریح کرد: این پرچم مرحله به مرحله بلندترشده و ملت ما توانسته با همکاری همه عناصر و نیرو‌های دفاعی و رسانه‌ای در جهان پرغوغای امروز امنیت خویش را حفظ کرده و گسترش دهد.

وی با بیان اینکه ملت ایران هربار فتنه‌های به وجودآمده را به سلامت از سر می‌گذراند گفت: ملت ایران توانستند فتنه‌های بزرگی که نظام را احاطه کرده بود را از سربگذرانند و با فداکاری فرزندان خویش از عزت و اقتدار شان دفاع کنند.

قائم مقام رئیس رسانه ملی در امور فرهنگی با اشاره به شهدای مدافع حرم بیان کرد: در این سال‌ها ما با پدیده شهدای مدافع حرم و شهدای مقاومت روبه رو بودیم و مشخص شد هر کسی که بر سر دفاع از کیان این نظام و حفظ امنیت کشور برمی‌خیزد مانند مقربین درگاه الهی به درجه اعلی می‌رسد و این در ادامه راه همه شهدایی است که این نظام به آن افتخار می‌کند.

جلیلی با گرامیداشت یاد شهدای رسانه گفت: خوشحالیم که پس از ۱۷ سال یاد این عزیزان در ذهن ملت ایران مانده است و مردم قدردان جان فشانی آن‌ها هستند.

وی با آرزوی آرامش برای خانواده شهدا افزود: همکاران رسانه‌ای ما راه بلند این فداکاران در مسیر میهن اسلامی را ادامه خواهند داد و از آن‌ها به مثابه انجام وظیفه یاد خواهند کرد و در مسیرشان ماندگار خواهند ماند.

بیعت مجدد با شهدا

سرتیپ امیر پولادی رئیس سازمان حفط و نشر آثار دفاع مقدس ارتش نیز در این مراسم ضمن بزرگداشت مقام شهدای رسانه و ارتش در این واقعه گفت: شهدا یاد آور دوران دفاع مقدس و دوران ایثارگری و مقاومت هستند. وی افزود: این مکان مقدس مدفن ۳۵ هزار شهید از شهدای دفاع مقدس تا شهدای حرم، شهدای امنیت، شهدای سلامت و... هستند که با عهد و پیمانی که با خدا بستند پیروز و جاودانه شدند.

امیر پولادی در ادامه افزود: حضور ما در کنار مزار این شهیدان بهانه‌ای است برای بیعت مجدد با امام (ره) و شهدا و همچنین اعلام وفاداری با رهبر معظم انقلاب و پاسداری از ارزش ها است.

وی تصریح کرد: اکنون فرصتی برای بازنگری در رفتار خود داریم تا با شناخت کامل از دشمنان نظام با هوشیاری در برابر آنان بایستیم و آگاه باشیم و با الگوبرداری از سیره زندگی‌شان مسیر درستی برای نسل جوان ترسیم کنیم.

قرائت زیارت عاشورا، شعرخوانی سعید یوسف نیا شاعر اهل بیت، اجرای سرود‌های حماسی و ادای احترام به مقام والای شهدا توسط گروه رزم نواز و تشریفات دژبان کل ارتش، اهدای گل و گلدان به مزار مطهر شهیدان از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار