کارگروه اضطرار آلودگی هوا

بنا به اعلام کارگروه اضطرار آلودگی هوا به علت تداوم آلودگی هوا کلیه مدارس نواحی ۵گانه تبریز فردا غیر حضوری برگزار خواهد شد.

اشتری مدیر کل محیط زیست استان و دبیر کارگروه با اعلام این خبر گفت: باتوجه به اینکه جوی پایدار بر تبریز و برخی مناطق حاکم فردا هم آلودگی هوا تداوم خواهد داشت لذا مدارس صبح و بعد از ظهردر نواحی ۵ گانه تبریز خسروشاه ایلخچی و سهند به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد .

 

او افزود:طبق میانگین شاخص آلودگی در ۲۴ساعت گذشته میزان آلودگی هوا ۱۰۸بود که پیش بینی می‌شود این رقم فردا به علت پایداری هوا افزایش یابد.

 

ذاکری معاون عمرانی استاندار هم در این کارگروه کاهش تردد خودرو‌ها در سطح شهر به علت تعطیلی مدارس را در کاهش بارآلایندگی‌ها موثر دانست و گفت:تعطیلی دانشگاه‌ها هم در صورت تصمیم گیری‌های جدید اعلام خواهد شد.

 

 اوافزود: به علت آلودگی هوا تمامی کار‌های عمرانی آلاینده در تبریز و اطراف شهر هم فردا تعطیل خواهد شد.

 

ذاکری در مورد مازوت سوزی نیروگاه تبریز هم گفت: صحبت‌هایی در مورد امکان تغییر سوخت نیروگاه به گاز برای ۲۴ ساعت در جلسه مطرح شد که به علت مصرف بالای گاز در مصارف خانگی و قرار گرفتن در فصل سرما‌ای اینکه شهروندان با افت فشار و تامین گاز مواجه در منازل مواجه نشویم این تصمیم نیازمندبررسی بیشتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.