صدور مجوز کسب و کار از طرف اتحادیه اصناف بدون استعلام از شهرداری است

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: صدور مجوز کسب و کار از طرف اتحادیه اصناف در گرگان بدون استعلام از شهرداری انجام می‌شود.

در سطح پیاده رو‌های شهر گرگان شاهد سد معبر از طرف برخی دستفروشان و مغازه دار‌ها هستیم که اقدام به گذاشتن اجناس خود خارج از مغازه می‌کنند.

همچنین جا نمایی نامناسب برخی داروخانه‌ها و یا فروشگاه‌ها موجب ایجاد ترافیک در طول مسیر حرکت خودرو‌ها در برخی از خیابان‌های شهر می‌شود.

احمد سالاری معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان در گفتگو با رادیو گلستان در این باره گفت: اشغال پیاده رو برای کسب درآمد چه برای دست فروشان و چه برای مغازه داران ممنوع است.

اوافزود: متاسفانه اتحادیه اصناف هیچ نظارتی بر مجوز‌های صادر شده از سوی اتحادیه ندارد و بازدیدی از این مکان‌ها نمی‌شود.

سالاری ادامه داد: اتحادیه اصناف برای صدور مجوز از شهرداری استعلام نمی‌گیرد و خود اقدام به صدور جواز کسب می‌کنند.

او گفت: از نظر ما صدور مجوز برای هر ملکی نیازمند مراجعه به شهرداری و استعلام بوده چراکه شهرداری درسطح شهر کاربری‌های مختلف برروی ملک‌های تجاری تعریف کرده است.

سالاری افزود:، اما اصناف می‌گویند بااستناد به قانون تسهیل کسب و کار ما از شهرداری استعلام نمی‌کنیم و هر کسی قولنامه بیاورد که واحد تجاری است ما موظف به صدور مجوز کسب برای او هستیم.

او ادامه داد: این نبود نظارت‌ها باعث شده به عنوان مثال بسیاری از سوپرمارکت‌ها مجوز خوار و بار دریافت، اما در جلوی مغازه خود اقدام به فروش میوه و تره بار می‌کنند.

سالاری با اشاره به ترافیک میدان الغدیر گفت: دست فروشی در این میدان از یک طرف و پارک خودرو‌ها برای خرید دارو از طرف دیگر موجب افزایش بار ترافیک در میدان و خیابان الغدیر می‌شود.

او افزود: در موضوع دستفروش میدان الغدیر چندین بار تذکر داده شده است، اما مجدد پیگیری می‌کنیم تا موضوع برطرف شود و موضوع پارک خودرو‌ها برای خرید از داروخانه هم باید مورد بازنگری قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.