قانونگذار ارشد ژاپنی با مقامات تایوان دیدار و گفت‌وگو کرد

رئیس‌جمهور تایوان اعلام کرد به منظور تضمین آزادی در هند و اقیانوسیه با یکی از اعضای ارشد حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد.

ژاپن و تایوان هر دو در سال‌های اخیر در مورد فعالیت‌های چین در منطقه نگرانند و همین نگرانی‌ها موجب شده کشور‌های مختلف با از جمله کشور‌هایی که منافع مشترکی در منطقه دارند برای مقابله با این ترس به گسترش روابط خود بپردازند.

«تسای اینگ ون» رئیس‌جمهور تایوان در نشستی مشترک با «کویچی هاجیودا» مسئول سیاستگذاری حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن در دفتر ریاست جمهوری خود در تایپه از او به خاطر حمایت‌های ژاپن از موضوعات امنیتی در تنگه تایوان تشکر کرد.

او در این دیدار با تأکید بر اهمیت روابط دو جانبه گفت: «ما در سال‌های اخیر دیدیم که روابط تایوان و ژاپن بیش از پیش به یکدیگر نزدیک شده‌اند. تایوان در آینده به تعمیق همکاری با ژاپن در زمینه‌های مختلف مانند امنیت و همکاری برای تضمین آزادی، باز بودن و ثبات در حوزه هند-اقیانوسیه ادامه خواهد داد.»

هاجیودا هم در ادامه عنوان کرد که ژاپن با تایوان ارزش‌های مشترک دارد و با کیدیگر دوست خوبی هستند.

هاجیودا که به تایپه سفر کرده قرار است فردا (یکشنبه) در اجلاسی درباره روابط ژاپن-تایوان شرکت کند و به تسای اینگ ون گفت، همچنین قصد دارد در محل قبر «لی تنگ-هوی» رئیس‌جمهور سابق تایوان به او ادای احترام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
کار خوبی کرده چطور چین رفته صحبت از جزایر ما میکنه
آخرین اخبار