رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: دمای هوا در شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی کاهش محسوس پیدا کرده و این سوز سرمای هوا تا روز سه‌شنبه نیز در این مناطق تداوم دارد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود موج جدیدی از سرما به منطقه دمای هوا در بیشتر مناطق جنوب آذربایجان غربی کاهش محسوس پیدا کرد و در شبانه روز گذشته حداقل دما در ۷ شهر به صفر درجه سانتی‌گراد و کمتر از آن رسید.

وی اضافه کرد: در این مدت حداقل دمای‌ها در شهر‌های تکاب و بوکان به منفی چهار درجه سانتی‌گراد، شاهین‌دژ به منفی ۲ درجه سانتی گراد، پیرانشهر و اشنویه به منفی یک درجه سانتی‌گراد و سردشت و مهاباد نیز به صفر درجه سانتی گراد رسید.

ئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: طی چند روز آینده جوی آرام در منطقه حاکم شده، اما آسمان همچنان ابری و شاهد پدیده مه غلیظ صبحگاهی خواهیم بود و در شهر‌ها نیز به دلیل سکون بودن هوا امکان افزایش آلاینده‌ها وجود دارد.

وی از سالخوردگان و کودکان و بیماران قلبی و تنفسی خواست در این ایام با توجه به افزایش آلاینده‌های جوی از تردد‌های غیرضروری در بیرون از خانه خودداری کنند.

محمدپور اضافه کرد: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای حداقل ۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، سردترین شهر آذربایجان غربی بود و پلدشت و پیرانشهر با حداکثر دمای ۷ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر‌های استان؛ ضمن اینکه در همین مدت دمای هوا در مهاباد بین صفر و سه درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.