مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: ۱۳ نقطه تاکنون با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان حذف شده و ۸ نقطه نیز درحال انجام مراحل حذف و آشکار سازی است.

پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اجرای نزدیک به ۱۵۰ کیلومتر آسفالت را‌ه های روستایی و ۴۵۰ کیلومتر روکش آسفالت محور‌های اصلی و فرعی در سال جاری گفت: در این مدت همچنین سه هزار کیلومتر خط کشی در محور‌های ارتباطی استان انجام شده است.

وی با اعلام اینکه نگهداری و ایمن سازی راه‌های محدوده شهر‌ها جزو وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیست، افزود: با این حال این اداره کل نسبت به خط کشی محور ارومیه - گلمانخانه در محدوده دو شهر گلمان و ارومیه برای کاهش سوانح جاده‌ای اقدام نموده است.

آرامون اضافه کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی مسئولیتی در قبال روشنایی محور‌های استان غیر از روشنایی نقطه‌ای درمناطق مستعد حادثه و روشنایی مناطق و گردنه‌های سخت گذر ندارد و بر این اساس روشنایی محور ارومیه - گلمانخانه و محور شهید کلانتری جزو وظایف این اداره کل نیست.

وی گفت: متاسفانه عامل انسانی بزرگترین عامل وقوع سوانح جاده‌ای در استان است و بیشتر تصادفات بر اثر تخطی از سرعت مطمئنه و بی توجهی به جلو و رعایت نکردن فاصله قانونی از خودرو مقابل رخ می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.